Wiemy, ilu posiadaczy Steama korzysta z gogli VR
Valve zaktualizowało statystyki dotyczące użytkowników swojej platformy. Wiemy, ilu użytkowników aktywnie korzysta z serwisu oraz ile gogli VR podłączono do komputerów ze Steamem.
Valve zaktualizowało statystyki dotyczące użytkowników swojej platformy. Wiemy, ilu użytkowników aktywnie korzysta z serwisu oraz ile gogli VR podłączono do komputerów ze Steamem.
W trakcie Melbourne Games Week firma Valve pochwaliła się najnowszymi statystykami Steama. Miniony rok korporacja może uznać za bardzo udany. Liczba aktywnych użytkowników w skali miesiąca zauważalnie wzrosła, w sierpniu zeszłego roku było ich 67 milionów, a dziś jest aż 90 milionów. Równie wysokie wzrosty zaobserwowano także w skali jednego dnia. W tym przypadku liczba aktywnych graczy wzrosła z 33 do 47 milionów. A to nie jedyna ciekawa statystyka, którą podzielili się z nami pracownicy Valve.
Spore wrażenie robi także maksymalna liczba osób, które grały w jednym momencie na Steamie - 18,5 miliona. Tak wysoka popularność serwisu ma oczywiście ogromne przełożenie na sprzedaż produktów w cyfrowej dystrybucji. Każdego miesiąca kupujemy na Steamie 1,6 miliona produktów. I coraz częściej sięgamy po rzeczywistość wirtualną.
Jak zauważyli dziennikarze Road to VR, przy okazji przeprowadzania rutynowych ankiet zbadano także, ilu steamowych graczy posiada gogle VR. Okazało się, że swoją przygodę z wirtualną rzeczywistością rozpoczęło 647 tysięcy użytkowników. Gracze najczęściej korzystali z gogli Oculus Rift (306 tysięcy) oraz HTC Vive (274 tysięcy) deklasując konkurencję pod postacią Windows Mixed Reality, HTC Vive Pro i Oculus Rifk DK2. Trzeba jednak pamiętać, że liczby te nie są tożsame z aktywnymi użytkownikami technologii VR. Dane te ujawniają jedynie liczbę komputerów, do których podłączono gogle.
W skali całego serwisu te liczby mogą nie robić wielkiego wrażenia, ale warto przyjrzeć się także danym procentowym. W trakcie lipcowej konferencji White Nights St. Petersburg 2018 przedstawiciele Steama przyznali, że liczba aktywnych gracy VR-owych wzrosła o 160% w skali roku. Jeśli takie tempo wzrostu będzie się utrzymywać, za kilka lat wirtualna rzeczywistość może wejść do mainstreamu. I kto wie, może następca The Elder Scrolls V: Skyrim będzie od początku tworzony z myślą o wirtualnej rzeczywistości?
Źródło: roadtovr.com / Zdjęcie: Materiały prasowe
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat