Wiemy, ilu posiadaczy Steama korzysta z gogli VR
Valve zaktualizowało statystyki dotyczące użytkowników swojej platformy. Wiemy, ilu użytkowników aktywnie korzysta z serwisu oraz ile gogli VR podłączono do komputerów ze Steamem.
Valve zaktualizowało statystyki dotyczące użytkowników swojej platformy. Wiemy, ilu użytkowników aktywnie korzysta z serwisu oraz ile gogli VR podłączono do komputerów ze Steamem.
W trakcie Melbourne Games Week firma Valve pochwaliła się najnowszymi statystykami Steama. Miniony rok korporacja może uznać za bardzo udany. Liczba aktywnych użytkowników w skali miesiąca zauważalnie wzrosła, w sierpniu zeszłego roku było ich 67 milionów, a dziś jest aż 90 milionów. Równie wysokie wzrosty zaobserwowano także w skali jednego dnia. W tym przypadku liczba aktywnych graczy wzrosła z 33 do 47 milionów. A to nie jedyna ciekawa statystyka, którą podzielili się z nami pracownicy Valve.
Spore wrażenie robi także maksymalna liczba osób, które grały w jednym momencie na Steamie - 18,5 miliona. Tak wysoka popularność serwisu ma oczywiście ogromne przełożenie na sprzedaż produktów w cyfrowej dystrybucji. Każdego miesiąca kupujemy na Steamie 1,6 miliona produktów. I coraz częściej sięgamy po rzeczywistość wirtualną.
Jak zauważyli dziennikarze Road to VR, przy okazji przeprowadzania rutynowych ankiet zbadano także, ilu steamowych graczy posiada gogle VR. Okazało się, że swoją przygodę z wirtualną rzeczywistością rozpoczęło 647 tysięcy użytkowników. Gracze najczęściej korzystali z gogli Oculus Rift (306 tysięcy) oraz HTC Vive (274 tysięcy) deklasując konkurencję pod postacią Windows Mixed Reality, HTC Vive Pro i Oculus Rifk DK2. Trzeba jednak pamiętać, że liczby te nie są tożsame z aktywnymi użytkownikami technologii VR. Dane te ujawniają jedynie liczbę komputerów, do których podłączono gogle.
W skali całego serwisu te liczby mogą nie robić wielkiego wrażenia, ale warto przyjrzeć się także danym procentowym. W trakcie lipcowej konferencji White Nights St. Petersburg 2018 przedstawiciele Steama przyznali, że liczba aktywnych gracy VR-owych wzrosła o 160% w skali roku. Jeśli takie tempo wzrostu będzie się utrzymywać, za kilka lat wirtualna rzeczywistość może wejść do mainstreamu. I kto wie, może następca The Elder Scrolls V: Skyrim będzie od początku tworzony z myślą o wirtualnej rzeczywistości?
Źródło: roadtovr.com / Zdjęcie: Materiały prasowe
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat