YouTube chce stać się platformą przyjazną dla podcastów
Google planuje przystosować YouTube’a do funkcjonowania na rynku podcastów. W serwisie pojawi się nowa sekcja oraz narzędzia do monetyzacji treści.
Google planuje przystosować YouTube’a do funkcjonowania na rynku podcastów. W serwisie pojawi się nowa sekcja oraz narzędzia do monetyzacji treści.
Choć YouTube debiutował jako platforma do dzielenia się filmami, przez lata przeszedł poważną metamorfozę i przyciągnął do siebie twórców z najróżniejszych środowisk. W serwisie pojawiły się transmisje na żywo, muzyka a nawet treści filmowe udostępniane w modelu SVoD. Na YouTubie nie brakuje także autorów publikujących wielogodzinne podcasty, jednak dotychczas ta ostatnia grupa nie wypracowała swojej przestrzeni w ekosystemie Google.
Redakcja Podnews twierdzi, że wkrótce to się zmieni. Przedstawiciele serwisu dotarli do prezentacji rozsyłanej przez zespół YouTube’a do wąskiego grona podcasterów, która opisuje zmiany, jakie w bliżej nieokreślonym czasie ma przejść platforma filmowa od Google. Dokument przybliża nowe narzędzia do wyszukiwania interesujących podcastów oraz monetyzacji nagrań, prezentuje także nową sekcję tematyczną ulokowaną pod linkiem youtube.com/podcasts. W chwili realizacji tego materiału odnośnik prowadzi na stronę błędu, w przyszłości mamy jednak znaleźć pod nim katalog youtube’owych podcastów.
Jeśli projekt Google wejdzie w życie, wkrótce na YouTubie mogą pojawić się reklamy głosowe oraz obsługa feedów RSS dla treści audio. Największą niewiadomą pozostaje potencjalna data premiery nowej sekcji tematycznej.
Zobacz także:
Jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co istotne w popkulturze
Źródło: TechSpot
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat