Zabawki z Rey z Przebudzenia Mocy zrewolucjonizowały branżę
Branża zabawkarska kompletnie się zmieniła z uwagi na film Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy.
Branża zabawkarska kompletnie się zmieniła z uwagi na film Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy.

Przed premierą filmu Star Wars: The Force Awakens miało miejsce wydarzenie promocyjne zwane Star Wars Force Friday. Wówczas prezentowano zabawki związane z filmem, jednocześnie zwiększając poziom oczekiwania na premierę superprodukcji.
Wbrew pozorom w branży zabawkarskiej trudno było znaleźć figurki kobiecych postaci. I to bez względu na to, czy mówimy o Gwiezdnych Wojnach, czy jakiejkolwiek innej wielkiej marce. Reportaż CNBC wyjaśnia, że figurki z postacią Rey zmieniły oblicze branży zabawkarskiej. Sprzedały się one na całym świecie w rekordowych nakładach. Studio oparło historię na kobiecej bohaterce i to spotkało się z entuzjazmem widzów, który przełożył się na rynek zabawek.
Jim Silver, prezes prestiżowej strony TTPM recenzującej zabawki, twierdzi, że Disney podjął ryzyko, wprowadzając kobiecą bohaterkę do filmu. Według jego danych figurki z Rey sprzedały się najlepiej ze wszystkich postaci poza Kylo Renem, bo złoczyńcy zawsze sprzedają się lepiej. Efektem tego jest zmiana w branży. W ostatnich 18 miesiącach było więcej figurek kobiecych postaci niż w ostatnich 20 latach.
Eksperci sugerują, że popyt na zabawki z kobiecymi postaciami ma związek z tym, że coraz więcej kinowych superprodukcji ma kobiety w głównych rolach. To zmienia trendy w branży zabawkarskiej.
Samantha Lomow z marketingu Hasbro twierdzi, że dzieci i ich rodzice są coraz bardziej zainteresowani zabawkami z marek Gwiezdne Wojny i Marvel. W 2015 roku po raz pierwszy na liście najlepszych zabawek dla chłopców i dziewczynek znalazła się marka Gwiezdnych Wojen.
Według oficjalnych danych Hasbro zarobiło na zabawkach z filmu Star Wars: The Force Awakens aż 500 mln dolarów.
Ciekawe w tym jest to, że Star Wars: Episode IV - A New Hope rozpoczęło i spopularyzowało trend sprzedaży zabawek związanych z filmami aktorskimi. Dobrze, że część VII potrafiła pociągnąć ten temat i dokonać kolejnej rewolucji.
Źródło: movieweb.com / zdjęcie główne: materiały prasowe



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

