„RUINER” – polska gra, która może podbić świat
„Wiedźmin”, „Dying Light” i „Dead Island” - takie gry można znaleźć w portfolio pracowników nowego polskiego studia developerskiego Reikon Games. Czy doświadczenie w pracy nad największymi polskimi tytułami sprawi, że „RUINER” - ich debiutancki projekt - stanie się grą, o której będą mówić miliony graczy na całym świecie?
„Wiedźmin”, „Dying Light” i „Dead Island” - takie gry można znaleźć w portfolio pracowników nowego polskiego studia developerskiego Reikon Games. Czy doświadczenie w pracy nad największymi polskimi tytułami sprawi, że „RUINER” - ich debiutancki projekt - stanie się grą, o której będą mówić miliony graczy na całym świecie?
Na przestrzeni kilku ostatnich lat Polska stała się ważnym i docenianym krajem w światowej branży growej. Sukces większych i mniejszych projektów, takich jak „Dying Light” Techlandu oraz „This War of Mine” 11 bit studios, sprawił, że na Polaków spogląda się w światku growym z dużym szacunkiem. Wszystko wskazuje na to, że już w maju wizerunek ten zostanie jeszcze poprawiony za sprawą kolejnych przygód Geralta z Rivii. Warto jednak zadać sobie pytanie – co dalej? CD Projekt RED już zapowiedział, że „Wiedźmin” będzie trylogią, a na premierę „Cyberpunk 2077” poczekamy jeszcze kilka lat.
Okazuje się, że o przyszłość ambitnych projektów z naszego kraju nie musimy się obawiać. Reikon Games, nowe polskie studio developerskie stworzone przez ludzi, którzy świetnie znają się na swojej robocie, tworzy coś, o czym za rok w mediach może być naprawdę głośno. „Ruiner” to ich debiutancki projekt, o którym piszemy jako pierwsi w Polsce - i zaznaczamy: to tytuł, na który już teraz warto zwrócić uwagę.
„Ruiner” to gra reprezentująca charakterystyczny gatunek top down, ale poza formą prezentacji oferuje znacznie więcej. Według twórców to projekt będący połączeniem science fiction i cyberpunku z domieszką intryg kryminalnych. Twórcy z Reikon Games zapowiadają, że fabuła zbliża się tematyką nie tylko do takich gier jak „Deus Ex” czy „Syndicate”, ale klimatem zahacza również o atmosferę filmów i seriali m.in. “The Raid”, „House of Cards” czy „Person of Interest”. Autorzy podkreślają jednak, że główną inspiracją pozostaje dla nich rzeczywistość, już istniejące i szybko rozwijające się technologie komunikacyjne oraz rozrywkowe.
Fabuła przeniesie graczy do niedalekiej przyszłości, gdzie świat wirtualny jest tak samo ważny jak realny. W wirtualnej rzeczywistości ludzie zbudowali swoje własne światy zamknięte w fortecach danych i wykorzystują je do najróżniejszych celów, często nielegalnych i amoralnych. „Ruiner” jest wariacją na temat możliwej przyszłości, w której zaawansowane technologie symulujące rzeczywistość mogą zostać wykorzystane do nadużyć i ukazującej los ludzi uwikłanych w sposób wykorzystania tej technologii.
Głównymi bohaterami jest dwójka śmiałków, którzy chcą przeniknąć do podziemia kryminalnych usług świadczonych za pomocą tej technologii i wyrównać rachunki z jej głównymi dostarczycielami. Wspólnie tworzą zgrany duet, który się uzupełnia. Jeden z bohaterów to były ochroniarz działający w świecie realnym. Drugą postacią jest śmiertelnie skuteczna samorodna hakerka, potrafiącą włamywać się do każdego systemu i znaleźć tam istotne dla obojga informacje.
Rozgrywka w „Ruiner” ma być łatwa do zrozumienia, a sama gra - trudna do pokonania. Mechanika polega przede wszystkim na szybkiej, dynamicznej akcji, w której częsta śmierć jest nieodzownym elementem zabawy. Gracz może korzystać z upuszczonej przez przeciwników broni, a także będzie miał do dyspozycji dodatkowe narzędzia walki, m.in. patrolująco-walczącą dronę, tarczę energetyczną czy tryby elektronicznej maski wpływające na sposób rozgrywki i dodające nowe możliwości taktyczne.
W tej chwili twórcy skupiają się wyłącznie na trybie dla pojedynczego gracza, aczkolwiek obecność dwóch bohaterów może sugerować, że w grze znajdzie się też tryb kooperacji (popularny w tytułach z gatunku top down). W „Ruiner” istniał będzie też system rankingowy, umożliwiający graczom porównywanie swoich wyników i osiągnięć.
Celem Reikon Games jest stworzenie ambitnej produkcji, która ma cechować się zróżnicowanym klimatem (wspomniane światy – wirtualny i realny), unikalnym stylem wizualnym i charakterystyczną muzyką. „Ruiner” jest tworzony na silniku Unreal Engine 4 i projektowany jest pod kątem komputerów PC, choć twórcy nie wykluczają konwersji na konsole nowej generacji. Studio planuje premierę na I kwartał 2016 roku.
Niedawno wydane „This War of Mine”, a także inne polskie projekty pokazały, że w naszym kraju powstaje przynajmniej kilka ciekawych produkcji, o których głośno należy pisać już teraz. Jednym z nich jest „RUINER”. Reikon Games stworzyło interesujący koncept, który w połączeniu z wciągającym gameplayem może zainteresować graczy na całym świecie i sprawić, że „Ruiner” odniesie sukces, na jaki wszyscy liczymy.
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat