TOP 10: Największe graficzne rozczarowania w grach
Jak bardzo gra może różnić się w wersji finalnej w stosunku do pierwszego zwiastuna? Przedstawiamy listę 10 tytułów, które w dniu swojej premiery najbardziej rozczarowały nas pod tym względem.
Jak bardzo gra może różnić się w wersji finalnej w stosunku do pierwszego zwiastuna? Przedstawiamy listę 10 tytułów, które w dniu swojej premiery najbardziej rozczarowały nas pod tym względem.
Obecnie postęp technologiczny stoi na bardzo wysokim poziomie, przez co niemal każda gra wizualnie prezentuje się dobrze. Powszechny jednak stał się downgrade, czyli pogarszanie jakości produktu względem pierwszych materiałów promocyjnych. Większość tytułów z poniższej listy to nadal świetnie wyglądające produkcje, jednak w pewien sposób zawiodły oczekiwania graczy.
Watch Dogs
Producent: Ubisoft Montreal
Rok wydania: 2014
Gra Watch Dogs była wielką niespodzianką Ubisoftu na targach E3 w 2012 roku. Pierwsze wrażenie, jakie wywołała, było bardzo pozytywne. Na prezentacji zachwyciła nie tylko oprawą graficzną, która była rewelacyjna, ale także gameplayem, oferującym innowacyjne podejście do rozgrywki w grze sandboxowej.
Zapoczątkowała ona również na większą skalę wszechobecną falę hejtu na gry objęte downgrade'em, a także zepsuła renomę firmy Ubisoft. Developer ten prawdopodobnie wyciągnął z tego wnioski i na tegorocznym E3 zaprezentował faktyczny wygląd swoich produkcji. Do Watch Dogs powstały fanowskie modyfikacje na PC, które powodują, że grze znacznie bliżej do oprawy z pierwszych pokazów.
Trzeba przesunąć suwak w lewo i w prawo, by zobaczyć pełne zdjęcia
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
The Witcher 3: Wild Hunt
Producent: CD Projekt RED
Rok wydania: 2015
Trzeciego Wiedźmina można równocześnie umieścić na liście najładniejszych graficznie tytułów oraz tych, które pod względem wizualnym rozczarowały. Ma to związek z downgrade'em, który nie ominął także tej gry. Materiały promocyjne ukazywały znacznie ładniejszy projekt, który jednak ostatecznie nadal potrafi zachwycić. Spekuluje się, że przyczyną tego stanu rzeczy są konsole, gdyż deweloperów nie stać na robienie gier dla każdej platformy oddzielnie. Wiedźmin 3, gdyby tworzony był ekskluzywnie tylko na jedną z konsol obecnej generacji, z pewnością prezentowałby się jeszcze lepiej, ale wygląd, jaki oferował na wczesnych zwiastunach, osiągnąłby zapewne tylko na potężnym PC.
Najnowsza produkcja CD Project RED posiadała w dniu premiery także wiele niedopuszczalnych bugów, które w większości już połatano, więc aktualnie doznania z gry są znacznie lepsze. Mimo tego produkt naszych rodaków obronił się wszystkimi pozostałymi elementami: fabułą, rozgrywką i wielkością świata, dlatego też większość osób przymknęła oko na jego niedociągnięcia.
Trzeba przesunąć suwak w lewo i w prawo, by zobaczyć pełne zdjęcia
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
Tom Clancy's The Division
Producent: Ubisoft Massive
Rok wydania: 2016
Kolejna gra Ubisoftu, która w wielu aspektach graficznych odbiegała od zaprezentowanej rozgrywki na E3 w 2013 roku. Silnik Snowdrop robił piorunujące wrażenie. Zima w grach wideo jeszcze nigdy nie wyglądała tak obłędnie. The Division nadal prezentuje się przyzwoicie, a fragment Nowego Jorku został odwzorowany z dbałością o najmniejsze detale, lecz wizualnie do pierwszych materiałów promocyjnych jest mu bardzo daleko.
Ma to zapewne związek z działaniami marketingowymi, gdyż Ubisoft nie chciał, aby wersje konsolowe znacznie odbiegały od pecetowych. Niesmak pozostał, a syndrom pogorszenia grafiki The Division przypisany zostanie na zawsze.
Trzeba przesunąć suwak w lewo i w prawo, by zobaczyć pełne zdjęcia
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
Middle-Earth: Shadow of Mordor (wersja na Playstation 3 i Xbox 360)
Producent: Monolith Productions (Behaviour Interactive)
Rok wydania: 2014
Obecnie pojawia się bardzo mało produkcji na starą generację konsol. Ci z graczy, którzy w dniu premiery Cienia Mordoru nie zdążyli jeszcze przesiąść się na nowe konsole, ucieszył fakt, że produkcja ta ukaże się również z przeznaczeniem na ich sprzęt. Zrozumiałe jest także to, że wersja na starą generację konsol wizualnie odbiegać będzie od tych na docelowe platformy, jednak nikt nie spodziewał się, że aż tak w dużym stopniu.
Powstało bardzo wiele portów gier, które zostały przygotowane starannie, chociażby wyżej wymieniony Watch Dogs, który na starszych konsolach był grywalny, a oprawa nie odstraszała. Śródziemie: Cień Mordoru na ubiegłą generację został przygotowany po macoszemu. Nie dość, że do kwestii grafiki zupełnie nie przyłożono się, to gra nie utrzymywała stabilnego framerate'u, przez co w wielu sytuacjach stawała się niegrywalna. Wersja na Xboxa 360 cierpiała na nieco mniejsze spadki FPS-ów. Podobny problem można wskazać w przypadku Call of Duty: Black Ops 3. Tam jednak twórcy zapowiadali od początku, że port będzie pozbawiony wielu istotnych rzeczy. Jeżeli nie są oni w stanie zaoferować odpowiednich doznań na wszystkich platformach, to nie powinni podejmować się tego zadania.
Trzeba przesunąć suwak w lewo i w prawo, by zobaczyć pełne zdjęcia
[twentytwenty]
[/twentytwenty]
Tony Hawk's Pro Skater 5
Producent: Robomodo
Rok wydania: 2015
Najnowsza odsłona serii z popularnym tytułowym skaterem wizualnie zdecydowanie nie sprostała obecnym czasom. Równie dobrze można odpalić starsze części, a graficznie za wiele się nie straci i przyjemność z rozgrywki będzie znacznie lepsza. Nie pomogło nawet zastosowanie cel-shadingu – lekko kreskówkowej oprawy. Najwidoczniej twórcy chcieli nieco uratować sytuację, niestety za bardzo to nie pomogło. Ponadto gra była usiana błędami, a premierowy patch zajmował więcej niż podstawowa wersja.
- 1 (current)
- 2
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat