Bohaterowie rodzą się w mroku
Data premiery w Polsce: 5 czerwca 2013W mrocznym świecie Diablo zło znowu stało się potężne. Na każdym kroku, w każdej studni, pod każdym kamieniem i w każdym cieniu coś się czai. Demony, nieumarli, dzikie, czasem zmutowane zwierzęta i wszelkie inne plugastwa. Przetrwać mogą jedynie najsilniejsi. Bohaterom przyjdzie zmierzyć się nie tylko w hordami potworów, lecz także z własnymi słabościami. Boisz się? To dobrze. Strach ma wielkie oczy, im bardziej się boisz tym większe. Podobnie jest z kłami i szponami...
W mrocznym świecie Diablo zło znowu stało się potężne. Na każdym kroku, w każdej studni, pod każdym kamieniem i w każdym cieniu coś się czai. Demony, nieumarli, dzikie, czasem zmutowane zwierzęta i wszelkie inne plugastwa. Przetrwać mogą jedynie najsilniejsi. Bohaterom przyjdzie zmierzyć się nie tylko w hordami potworów, lecz także z własnymi słabościami. Boisz się? To dobrze. Strach ma wielkie oczy, im bardziej się boisz tym większe. Podobnie jest z kłami i szponami...
Zbiór opowiadań Diablo III: Gdy zapada ciemność, rodzą się bohaterowie zawiera 7 mrocznych opowiadań, opisujących losy różnych, najczęściej początkujących bohaterów. Wyzwania, z jakimi przyjdzie się im zmierzyć, często wykraczają poza ich dotychczasowe umiejętności. Demony to podstępne bestie, które są w stanie wykorzystać nawet najmniejszą słabość. Jeśli bohaterom uda się przetrwać staną się silniejsi, mądrzejsi, potężniejsi.
Kiedy film opiera się na książce lub opowiadaniu efekty na ogół są całkiem zadowalające. W sytuacji odwrotnej wygląda to zazwyczaj nieco gorzej. Czy może wyjść coś dobrego z opowiadań opartych na grze komputerowej i to na dodatek na grze, w której głównym zajęciem jest ciągłe, oscylujące na granicy bezmyślności klikanie (tak, też to lubiłem)?
Zbiór Diablo III jest nie tyle słaby, co zupełnie przewidywalny. Nie można się przyczepić do stylu w jakim opowiadania zostały napisane, ani do braku akcji. Jednak gdy barbarzyńca spotka karawanę wiadomo, że wkrótce z pobliskiego zagajnika wypadnie stado demonów.
Zła, krwi, walk, demonów udających małe dziewczynki i małych dziewczynek udających demony jest w tym niewielkich rozmiarów zbiorku tyle, że paradoksalnie przestaje być on straszny. Przede wszystkim przez wspomnianą wcześniej przewidywalność. Do tego w każdym z opowiadań trafić można na filozoficzne sentencje w stylu: "Gdy dmie wicher zła, drzewo, które się ugnie, zostanie złamane." Zbiór raczej tylko dla fanów i to tych bardziej zagorzałych. Nawet jeśli ktoś kiedyś grał w którąś z części gry, to może być zawiedziony.
Poznaj recenzenta
Krzysztof SadomskiPoznaj recenzenta
Dawid RydzekDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat