Repertuar kin Nowość Program TV
 

Advertisement " "

 

Advertisement

 

Ocena recenzenta:
5/10

Dead Rising 4: Frank’s Big Package – recenzja gry

Frank West po roku obecności na platformach Microsoftu zadomowił się także na PlayStation 4. Jednak zamiast miłego pobytu czeka nas przeprawa przez hordy zombie oraz, niestety, męki.

Rok minął i Dead Rising 4 w końcu ukazało się na PlayStation 4 w wypasionej edycji Frank’s Big Package, którą można nazwać edycją kompletną, ponieważ zawiera wszystkie dodatki, jakie do tej pory ukazały się do tego tytułu. Wyżynanie zombie, jak zawsze jest w tej serii znakomite, ale oklepane schematy i mnóstwo błędów, których niestety nie wyeliminowano, a przecież było na to sporo czasu, sprawiają, że o produkcji dość szybko się zapomina.

Ocena końcowa

5/10

Fabuła

5/10

Rozgrywka

6/10

Mechanika gry

5/10

Franek Zabijaka

Akcja gry rozgrywa się w 2021 roku. Bohater powraca na stare śmiecie i jako były fotoreporter oraz upadły celebryta dorabia na uczelni. Zachęcony ponownym przebywaniu w blasku fleszy i w zamian za materiał na wyłączność, godzi się zbadać tajemnicę epidemii centrum handlowego w Willamate. Frank bez większych namów zgadza się na niebezpieczną misję. Dla bohatera powrót do centrum handlowego po 16 latach od traumatycznych wydarzeń jest istotnym przełomem, co zresztą niejednokrotnie podkreśla w swoich kąśliwych komentarzach rzucanych w trakcie rozgrywki. Zapowiadany powrót do korzeni, polega wyłącznie na powrocie do miejsca, gdzie toczyła się akcja części pierwszej serii.

Fabuła

5/10

Planowanie i myślenie gracza znajdującego się pod presją czasu było w Dead Rising czymś, co sprawiało, że seria była wyjątkowa. Wraz z nastaniem „czwórki” owa wyjątkowość prysła. Zamiast tego mamy w miarę otwarty świat i mnóstwo wyżynania zombie na różne sposoby. Naturalnie to bawi, bo jakże by inaczej, ale z biegiem czasu także potwornie nuży. Brakuje presji i elementów, które dawniej potrafiły zmusić gracza do konstruktywnego myślenia, planowania o jeden, dwa kroki do przodu. Teraz tylko składamy broń i sieczemy, palimy, niszczymy, eksterminujemy, eliminujemy, zarzynamy, zwyczajnie mordujemy nieumarłych, czerpiąc z tego mniejszą lub większą satysfakcję. U mnie akurat była to mniejsza radość, która ratował tryb Capcom Heroes, ale o tym później.

W tej grze spłyceniu uległo niemal wszystko: od fabuły, po rozgrywkę, a nawet przeciwników, którzy nie są wymagający. Seria miała fajnych minibossów, z których każdy miał wyjątkowe cechy i inaczej trzeba było z nimi walczyć. W „czwórce” i rozszerzonej recenzowanej edycji wydanej na PlayStation 4, sprowadzono ich do szeregowego mięsa armatniego, które jest nieco bardziej wytrzymałe od zwykłych zombie. W wielu przypadkach nie trzeba nawet się nimi przejmować, bo można ich np. przejechać autem albo zwyczajnie ominąć i z czasem sami znikną „z radaru”, a misja i tak zostanie zaliczona. Kpina!

Pakiet dodatków w cenie

Kupując grę w wydaniu na PlayStation 4, otrzymujemy nie tylko podstawkę ale i wszystkie DLC, jakie się do niej ukazały. Mamy więc aktualizacje i dodatki, jakie do dziś wypuszczono do gry, dwa dodatkowe, trudniejsze poziomy wyzwania, pięć kostiumów z uniwersum Street Fighter i inne. Jest też dodatkowy rozdział, w którym odkrywa, iż został zainfekowany wirusem i musi odszukać lekarstwo.

Jeśli komuś znudziło się eksterminowanie zombie, może w kooperacji sprawdzić się w golfa za sprawą dodatku The Super Ultra Dead Rising 4 Mini Golf. Najciekawiej jednak prezentuje się Capcom Heroes Mode, który pozwala wcielić się w bohaterów różnych gier z katalogu Capcomu. W trybie tym możemy przejść całą kampanię zdobywają po drodze stroje i wcielając się w postacie pokroju Mega Mana, Jill Valentine, Dantego z Devil May Cry i innych. Każdorazowo oprócz stroju Frank otrzymuje też specjalne ciosy dedykowane postaci, w którą aktualnie się wciela.

Rozgrywka

6/10

Festiwal błędów

Dead Rising 4: Frank’s Big Package przez rok nie zyskał niczego nowego, co by wersję na PlayStation 4 pozwalało ustawić w hierarchii wyżej od tej na sprzęty Microsoftu. Obie są tak samo słabe na poziomie technicznym i tak samo brzydkie. Detekcja kolizji często leży (jak w oryginale), błędy często spotykane w grach open-worldowych i tutaj są dostępne w liczbie większej niż mniejszej. Poza tym przy dziesiątkach zombiaków na ekranie i wartkiej akcji gra niemiłosiernie potrafi zwolnić sprawiając, że rozgrywkę ogląda się jak poklatkowy film.

Dwanaście miesięcy pracy nad projektem to szmat czasu, który w tym przypadku nie został wcale wykorzystany. Wygląda to tak, jakby czekano tylko, aż minie okres czasowej wyłączności dla Microsoftu i po tym czasie zdecydowano się na wypuszczenie kompletnej edycji nie czyniąc nic, żeby wyeliminować kłopoty, które trapiły oryginał.

Mechanika gry

5/10

Nie tego spodziewałem się po Capcomie. Wiedziałem, że oryginał sprzed roku był grą nie do końca udaną. Łudziłem się, że Dead Rising 4: Frank’s Big Package takim produktem nie będzie. Niestety jest.

PLUSY:
+ eksterminacja zombie sprawia radość,
+ mnóstwo nietypowych projektów broni,
+ pakiet dodatków w cenie.

MINUSY:
– brzydka oprawa graficzna,
– spłycenie rozgrywki,
– stare błędy nadal występują.

 

 

Źródło: fot. Capcom
 

 

Najlepsze z 24h

Adam Siennica
-

Avengers: Koniec gry – grafiki superbohaterów…

Do sieci trafiły nowe grafiki postaci z filmu Avengers: Koniec gry. Zobaczymy je na materiałach…

Adam Siennica
Plotka
-

Gotham – tak będzie wyglądać Joker?…

Gotham nie tylko pokaże Batmana w ostatnich odcinkach serialu, ale także w pełni ukształtowanego Jokera.…

Adam Siennica
-

Bumblebee to reboot? Hasbro potwierdza

Bumblebee miał bardzo luźny związek z filmami serii Transformers. Pomimo tego producenci zapewniają, że to…

Adam Siennica
-

Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw…

Dwayne Johnson opublikował zdjęcia z ostatniego dnia na planie filmu Szybcy i wściekli: Hobbs i…

Adam Siennica
-

Code 8 – fragment filmu sci-fi…

Code 8 to pełnometrażowy film science fiction oparty na krótkometrażówce pod tym samym tytułem. Do…

Adam Siennica
-

Shallow po polsku. Zobacz covery piosenki…

Shallow po polsku - naprawdę stworzono covery z tekstem przetłumaczonym na język polski. Czy brzmią…

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.03.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.

To okno zamknie się automatycznie za 10 sek. [X]
To okno zamknie się automatycznie za 10 sek. [X]