Jeżeli ktoś się bał, że The Knick będzie kolejnym serialem medycznym, wyróżniającym się tylko osadzeniem akcji w Nowym Jorku z przełomu XIX i XX wieku – mylił się. Jeżeli ze względu na postać głównego bohatera, czyli dupkowatego geniusza z nałogiem, ktoś obawiał się, że otrzyma dra House’a w wersji retro – był w błędzie. Najnowsza produkcja telewizyjna Stevena Soderbergha może w ogólnym zarysie nasuwać takie skojarzenia, opowiadana w niej historia oferuje jednak o wiele, wiele więcej.
Bo to nie jest serial medyczny. Tak, główni bohaterowie to lekarze i pielęgniarki, a część akcji rozgrywa się na sali operacyjnej, ale The Knick to nie żaden Ostry dyżur – to obraz społeczeństwa sprzed ponad stu lat, społeczeństwa stojącego u progu naukowej, medycznej, ale i kulturalnej rewolucji, a przy okazji opowieść o ludziach, którzy za nią stali. Wbrew pozorom, nacisk nie jest także kładziony wyłącznie na Clive’a Owena, który choć gra wyśmienicie, ma ogromne wsparcie w reszcie obsady, zwłaszcza zaś w Andre Hollandzie, który wciela się w czarnoskórego dra Algernona Edwarda – jego droga do szacunku kolegów po fachu i akceptacji dla niego w oczach społeczności to jeden z ciekawszych i bardziej eksponowanych wątków serialu.
[video-browser playlist="633355" suggest=""]
Zresztą to nie jedyne ciekawe postacie, bo mamy też zarządzającą szpitalem Cornelię (Juliet Rylance), która podobnie jak Algernon musi walczyć o bycie traktowaną poważnie, a także intrygujący wątek siostry Harriet i jej relacji z sanitariuszem Tomem Clearym. Z każdym odcinkiem sieć powiązań między bohaterami się zagęszcza, a napięcia wzrastają, przez co The Knick, który i tak startował z bardzo wysokiego poziomu, robi się coraz bardziej emocjonujący.
Czytaj również: Serialowi aktorzy w Teatrze Capitol
Inne pola? Perfekcja – wizualnie i scenograficznie jest to jedna z najpiękniejszych współczesnych produkcji telewizyjnych, a sceny z sali operacyjnej wciąż robią wrażenie. Tylko czekać, aż fabuła rozkręci się na dobre, a relacje między postaciami dojdą do punktów kulminacyjnych, a możemy otrzymać idealne epizody.
Poznaj recenzenta
Adam SiennicaZastępca redaktora naczelnego naEKRANIE,pl. Dziennikarz z zamiłowania i wykładowca na Warszawskiej szkole Filmowej. Fan Gwiezdnych Wojen od ponad 30 lat, wychowywał się na chińskim kung fu, kreskówkach i filmach z dużymi potworami. Nie stroni od żadnego gatunku w kinie i telewizji. Choć boi się oglądać horrory. Uwielbia efekciarskie superprodukcje, komedie z mądrym, uniwersalnym humorem i inteligentne kino. Specjalizuje się w kinie akcji, które uwielbia analizować na wszelkie sposoby. Najważniejsze w filmach i serialach są emocje. Prywatnie lubi fotografować i kolekcjonować gadżety ze Star Wars.
Można mnie znaleźć na:
Instagram - https://www.instagram.com/adam_naekranie/
Facebook - https://www.facebook.com/adam.siennica
Linkedin - https://www.linkedin.com/in/adam-siennica-1aa905292/