Aliens: Crucible jak Mass Effect w klimatach horroru? Szczegóły o anulowanej grze
Aliens: Crucible mogło być naprawdę udaną produkcją, która połączyłaby elementy RPG i survival horroru. Niestety, projekt ten został anulowany.
Aliens: Crucible mogło być naprawdę udaną produkcją, która połączyłaby elementy RPG i survival horroru. Niestety, projekt ten został anulowany.
Studio Obsidian Entertainment pracowało swego czasu nad grą osadzoną w uniwersum Obcego. Produkcja miała być zatytułowana Aliens: Crucible, a scenarzysta Chris Avellone postanowił ujawnić szczegóły na jej temat. Z jego słów wynika, że deweloperzy mieli na ten projekt kilka ciekawych pomysłów. Ostatecznie gra nigdy nie zadebiutowała i na pewnym etapie produkcji trafiła do kosza.
Aliens: Crucible zaczęło powstawać w trakcie prac nad Alpha Protocol. Gracze mieli trafić tu na obcą i nieprzyjazną planetę, na której miałaby znajdować się technologia pozostawiona przez Inżynierów. Avellone stwierdził, że sam doszukał się pewnych podobieństw w filmie Prometeusz, który zadebiutował kilka lat później.
Scenarzysta pokusił się też o porównanie do serii BioWare, stwierdzając, że Aliens: Crucible miało być podobne do Mass Effect, ale ze znacznie większym naciskiem na grozę. Rozgrywka łączyłaby w sobie dialogi, hakowanie oraz walkę, w trakcie której towarzyszyłyby nam postacie sterowane przez sztuczną inteligencję. Kompanom mieliśmy wydawać pewne polecenia.
Chris Avellone podkreśla, że twórcom zależało nad tym, aby gracze ciągle odczuwali poczucie zagrożenia - nie tylko podczas walki i eksploracji, ale nawet... podczas rozmów z napotykanymi postaciami - nawet wtedy moglibyśmy zostać zaatakowani przez ksenomorfy.
W sieci dostępne jest też wideo, które przedstawia rozgrywkę z wczesnej wersji skasowanej gry.
Źródło: vg247.com / fot. SEGA
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat