Źródło: Wikimedia
Amazon na poważnie stanie w szranki z Allegro. Amerykańska korporacja zapowiedziała rozpoczęcie prac nad wdrożeniem witryny Amazon.pl oraz udostępnieniem lokalnej odsłony serwisu dla polskich przedsiębiorców. Choć już od dawna mogliśmy korzystać z polskojęzycznej wersji serwisu, ta była obsługiwana przez niemiecką filię korporacji. Amazon.pl pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców i lepiej odpowiedzieć na potrzeby rodzimych użytkowników.
O debiucie Amazonu na naszym rynku spekulowano od lat, serwis jednak odwlekał decyzję o uruchomieniu polskiego oddziału e-commerce. Aż do teraz. Wraz z pojawieniem się Amazon.pl sprzedawcy z Polski uzyskają pełny dostęp do tej platformy, a co za tym idzie – globalnego rynku e-commerce. Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą z serwisem mogą już teraz zarejestrować się do platformy za pośrednictwem witryny sell.amazon.pl od 27 stycznia.
Amazon funkcjonuje na naszym rynku od 2014 roku i choć przez lata nie doczekał się oficjalnej polskiej wersji witryny, firma wybudowała w Polsce aż 9 centrów logistycznych. Z początkiem 2021 roku rozpocznie pełnoprawną ekspansję w sektorze e-commerce na naszym rynku. Niestety, na razie firma nie poinformowała, kiedy wystartuje witryna Amazon.pl.
Amazon Prime VideoŹródło: Źródło: BusinessI nsider