Barbie i Oppenheimer - ostateczne prognozy box office. Barbenheimer idzie na odsiecz całemu Hollywood
Znamy już ostateczne prognozy weekendu otwarcia w box office dla filmów Barbie i Oppenheimer. Jak Barbenheimer poradzi sobie w walce o zdobycie serc widzów?
Znamy już ostateczne prognozy weekendu otwarcia w box office dla filmów Barbie i Oppenheimer. Jak Barbenheimer poradzi sobie w walce o zdobycie serc widzów?
Barbie i Oppenheimer chcą wnieść w ponure lato w Hollywood nieco kolorów. W sieci właśnie pojawiły się ostateczne prognozy box office jeśli chodzi o weekend otwarcia obu filmów. Według ostrożnych szacunków Barbenheimer przyniesie w tym okresie w skali globalnej ponad 260 mln USD wpływów łącznie. Nie jest to kwota rzucająca na kolana, jednak analitycy mają naprawdę duży problem z przewidywaniem, gdzie znajduje się górny pułap przychodów dla obu produkcji.
Lepiej powinna poradzić sobie Barbie. Historia z Margot Robbie w tytułowej roli ma zebrać na rynku północnoamerykańskim od 90 mln do 125 mln USD w trakcie weekendu otwarcia; serwis Deadline określa rozrzut tych kwot jako "szalony". Jakby tego było mało, studio Warner Bros. w swoim stylu zakłada, że przychody będą znacznie mniejsze i przekroczą zaledwie 75 mln USD. Są też jednak analitycy prognozujący w tej materii imponujące 145 mln USD.
Do wyniku z USA i Kanady Barbie ma dołożyć 60-65 mln USD z 69 innych rynków (w tym Polski), co łącznie da kwotę ok. 165 mln USD w skali całego świata. Podkreśla się, że film Grety Gerwig będzie wyświetlany w 4200 amerykańskich kinach, ma znakomicie przeprowadzoną - zwłaszcza w mediach społecznościowych - kampanię promocyjną, wejdzie na ekrany z kategorią PG-13, trwa "znośne" dla odbiorców 2 godziny, a 500 jego pokazów przedpremierowych odbędzie się w ramach eventów określanych jako "Barbie Blowout Parties". Jak na boxoffice'owe wpływy produkcji zadziała internetowy fenomen Barbenheimera? Tego nie wie w tej chwili nikt.
Analitycy nie mają jednak wątpliwości, że rzeczone zjawisko zwiększy przede wszystkim przychody Oppenheimera. W Stanach Zjednoczonych będzie on wyświetlany w 600 kinach mniej niż Barbie, trwa aż 3 godziny i debiutuje z kategorią R. Według prognoz film Christophera Nolana w czasie premierowego weekendu w kinach zbierze na rynku północnoamerykańskim 40-50 mln USD, dorzucając do tego rezultatu 45 mln USD z pozostałych państw; globalny start oszacowano więc na 100 mln USD.
Sieć AMC Theatres raportuje, że już 40 tysięcy osób zakupiło bilety na seanse Barbie i Oppenheimera w tym samym dniu - ta liczba ciągnie rośnie.
Koszt produkcji Barbie (bez uwzględniania budżetu kampanii marketingowej) wynosi 165 mln USD. W przypadku Oppenheimera jest to 100 mln USD.
Najbardziej dochodowe filmy 2023 roku (stan na 19 lipca)
Barbie i Oppenheimer zadebiutują w polskich kinach w najbliższy piątek, 21 lipca.
Źródło: Deadline
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat