

Ujawniono raport Disneya dotyczący przychodów w czwartym kwartale roku fiskalnego. Znalazły się w nim dane na temat liczby subskrypcji platform streamingowych studia. Otóż flagowy serwis spółki, czyli Disney+, dodał 12,1 mln subskrypcji do wcześniejszych 164,2 mln.
Platforma Hulu pozyskała kolejny milion subskrypcji, natomiast serwis ESPN+ dodał 1,5 mln subskrypcji. Łącznie wszystkie platformy streamingowe spółki przekroczyły liczbę 235 mln subskrypcji.

Disney - platformy streamingowe a straty finansowe
Jednak straty działu streamingu Disneya nadal rosną prawie podwajając się rok do roku do 1,47 mld dolarów obecnie. W oświadczeniu powiązanym z dochodami finansowymi firmy za czwarty kwartał, dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, zasugerował, że straty firmy z tytułu streamingu osiągnęły punkt zwrotny i spółka jest na ścieżce w kierunku rentowności, która rozpocznie się w roku fiskalnym 2024.
Chapek przy okazji nakreślił trzytorowy plan osiągnięcia rentowności. Składają się na niego: wyższe ceny subskrypcji Disney+ i opcja z reklamami, efektywniejsze wydatkowanie środków na treści i znacząca racjonalizacja wydatków marketingowych.
Źródło: hollywoodreporter.com

