Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy w polskich mediach społecznościowych – analiza
Okazuje się, że aktywność polskich Internautów w związku z filmem Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy była ogromna. Poznajcie szczegółowe dane.
Okazuje się, że aktywność polskich Internautów w związku z filmem Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy była ogromna. Poznajcie szczegółowe dane.
Agencja badawcza IRCenter poprzez swoją stronę ircenter.com opublikowała dzisiaj obszerną analizę obecności filmu Star Wars: The Force Awakens w mediach społecznościowych pod kątem aktywności w Polsce. Dane oferują wiele ciekawych informacji.
Okazuje się, że najwięcej dyskusji na temat Gwiezdnych Wojen odbywało się na Facebooku (aż 37%), ale też na Twitterze, który przecież nie jest w Polsce aż tak popularny (23%). Pozostałe portale, gdzie najchętniej były toczone dyskusje to Instagram, YouTube oraz Wykop.
Porównano także zainteresowanie filmem w okresie przed i w dniu premiery z tym, jak to wyglądało przy popularności innego jesiennego hitu - Spectre o Jamesie Bondzie. Okazuje się, że dynamika dyskusji o Gwiezdnych Wojnach zanotowała wzrost o 1965% w porównaniu do 1622% przygód Bonda. W okresie styczeń - 22 grudzień 2015 roku w polskiej sieci powstało 174 012 publikacji o Gwiezdnych Wojnach. W tym samym czasie o Spectre było zaledwie 69 438. Można rzec, że podobnie by wyglądało to, gdyby Przebudzenie Mocy porównywane byłoby do każdej innej superprodukcji.
W dyskusjach nie brano pod uwagę tylko nowego filmu i postaci, bo popularne były również gra Star Wars: Battlefront oraz marka LEGO Star Wars. Obie rzeczy był też najchętniej wyszukiwane w Google'u przez polskich internautów po frazach Star Wars i Gwiezdne Wojny. Zanotowano tu aż 40 500 wyszukiwań, a przy najpopularniejszych frazach było to 110 000 wyszukiwań.
Największe zainteresowanie filmem w Google'u miało miejsce naturalnie w dzień premiery, czyli 18 grudnia. Wówczas zainteresowanie w Google'u zwiększyło się o 174% i zanotowano 550 000 wyszukiwań. Dla porównania Spectre w dniu swojej premiery zanotował wzrost o 309%, ale wyszukiwań miało tylko 440 000.
Zmierzono też dyskusje o filmie pod kątem popularności sieci kinowych. Wygrywa tutaj Multikino, które wrzuciło 758 publikacji tematycznych do sieci wywołujących dyskusje. Potem jest IMAX z 553 publikacjami, a na końcu jest Cinema City z 331 publikacjami. Multikino wygrało na instagramie z wynikiem 29%, ale IMAX wygrał na Facebooku, gdzie 6% dyskusji odbywało się na ich profilu.
Nie jest też zaskoczeniem, że największa aktywność miała miejsca w okolicach premiery o północy z 17 na 18 grudnia i po niej. Wówczas Internauci udostępniały najwięcej treści, dzieląc się wrażeniami z filmu. Najbardziej wówczas używany był Instagram, gdzie królowały hashtagi związane z wizytą w kinie (#starwars, #multikino, #cinemacity, #helios, #gwiezdnewojny itd). Publikowali wtedy zdjęcia z sensu, a nawet fotki biletów.
Pełna wersja raportu znajduje się na stronie ircenter.com
Źródło: ircenter.com / zdjęcie główne: materiały prasowe
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1960, kończy 64 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1967, kończy 57 lat