Repertuar kin Nowość Program TV

 

 

 

HBO na Facebooku. Przedstawiciele serwisu prowadzą rozmowy licencyjne

Facebook chciałby na poważnie wejść na rynek usług VoD. Firma przymierza się do podpisania umowy licencyjnej z kilkoma dużymi graczami medialnymi.

-
-
Facebook może produkować własne seriale i promować swoją usługę Watch w najróżniejszy sposób, ale dopóki nie będzie miał w swoim portfolio najgorętszych tytułów, walka o klientów zainteresowanych usługami VoD nie będzie łatwa. Włodarze firmy doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego postanowili dogadać się z dostawcami płatnej telewizji. Przedstawiciele Facebooka chcieliby zaoferować swoim użytkownikom dostęp to produkcji HBO, Showtime’a oraz Starz.

Plan ludzi Zuckerberga jest dość prosty – serwis nie chce tworzyć zupełnie nowej platformy, korporacja chciałaby sprzedawać subskrypcje wspomnianych kanałów na Facebooku w zakładce filmowej Watch. Na podobnej zasadzie funkcjonuje HBO w ofercie Amazon Prime Video.

Na razie Facebook nie komentuje oficjalnie tych przecieków, ale jak poinformowali dziennikarze serwisu recode.net, rozmowy na temat nowych kanałów dystrybucji prowadzone są od kilku miesięcy. Informatorzy branżowi twierdzą, że umowy zostaną sfinalizowane w ciągu kilku tygodni, a pierwsze treści od zewnętrznych dostawców mogłyby pojawić się na Facebooku już w pierwszej połowie 2019 roku.

To partnerstwo byłoby kolejnym krokiem Facebooka na drodze do stworzenia komplementarnej usługi VoD, która mogłaby konkurować z ofertą YouTube’a czy Netflixa. Pod koniec wakacji firma otworzyła platformę filmową Watch dla użytkowników z całego świata i zapowiedziała, że wypuści kolejne sezony czterech serialów produkcji własnej. Z kolei w tym miesiącu na mocy umowy podpisanej z 20st Century Fox serwis udostępnił amerykańskim odbiorcom kilka klasycznych seriali sprzed lat: Anioła ciemności, Buffy: Postrach wampirów oraz Firefly. Inwestując w starsze produkcje Facebook na pewno nie odbierze klientów Amazonowi czy Netflixowi, ale mogą one stworzyć podwaliny serwisu, który w przyszłości będzie rywalizował z największymi graczami w branży VoD. A jeśli seriale zostaną udostępnione globalnie i dodamy do tego możliwość oglądania produkcji HBO, może wyłonić nam się całkiem interesujące medium.

-
-

I co najciekawsze, wszyscy mogą na tym skorzystać. Jak twierdzą informatorzy dziennikarzy recode.net, Facebookowi bardziej opłaca się bezpośrednio sprzedawać subskrypcje do kanałów z filmami niż zarabiać na ich reklamach i odsyłać użytkowników na strony firm zewnętrznych. A użytkownicy będą mogli w przerwie przeglądania wpisów o kotach i kłótni politycznych obejrzeć odcinek Gry o Tron.

Źródło: recode.net / Zdjęcie: HBO

Najlepsze z 24h

Piotr Piskozub
-

Poznaj najdroższe seriale telewizyjne w historii.…

Chcemy przedstawić Wam listę najdroższych seriali telewizyjnych w historii - w zestawieniu nie brakuje zaskoczeń.

Adam Siennica
spoilery
-

Avengers: Koniec gry – oficjalne plakaty…

Avengers: Koniec gry rozkręca swoją promocję. Widowisko MCU doczekało się oficjalnych plakatów superbohaterów.

Piotr Piskozub
-

Czekając na Avengers: Koniec gry –…

Fani MCU zastanawiają się, jak w filmie Avengers: Koniec gry swoją obecność zaznaczy Hulk. To…

Adam Siennica
-

Templariusze: sezon 2, odcinek 1 –…

Templariusze kontynuują opowiadaną historię w 2. sezonie. Oceniam, jak odcinek wprowadza do nowej serii.

Ocena recenzenta:
7
Adam Siennica
Plotka
-

Avengers: Koniec gry – czas trwania…

Wszystko wskazuje na to, że aktualny czas trwania został już ustalony przez Disneya i Marvela.…

-

Właściciele serwisu Kinomaniak.tv otrzymali wyroki w…

Na portalu Wyborcza.pl pojawiły się informacje dotyczące wyroku, który otrzymali twórcy serwisu z pirackimi treściami,…

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.04.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.