Medycy z amerykańskiej armii będą szkolić się w VR
Firma Engineering & Computer Simulations współpracująca z amerykańską armią wywalczyła grant na opracowanie systemu szkoleniowego dla lekarzy wykorzystującego technologię wirtualnej rzeczywistości.
Firma Engineering & Computer Simulations współpracująca z amerykańską armią wywalczyła grant na opracowanie systemu szkoleniowego dla lekarzy wykorzystującego technologię wirtualnej rzeczywistości.
Gogle VR i AR od lat znajdują się w kręgu zainteresowań wojskowych, którzy eksperymentują z wykorzystaniem tych technologii m.in. na potrzeby procesów szkolenia żołnierzy. Ale według inżynierów z ECS wirtualna rzeczywistość może sprawdzić się także do szkolenia personelu medycznego. Firmie udało się pozyskać federalny grant w programie Small Business Innovation Research, który przeznaczy na dopracowanie innowacyjnych metod nauczania wojskowych medyków.
Przedstawiciele ECS nie zdradzili, jak dużą dotację udało im się uzyskać na poczet tego projektu, ale według SBIR większość grantów przyznanych w tej fazie projektu oscyluje pomiędzy 0,5 a 1,5 miliona dolarów.
Nowy system szkoleniowy ma umożliwić wieloosobową współpracę w wirtualnym środowisku i oddać w ręce instruktorów zaawansowane narzędzia analityczne i ewaluacyjne. Jednym ze strategicznych partnerów przedsięwzięcia są eksperci z Mayo Clinic, którzy służą poradami eksperckimi w zakresie poprawności medycznej cyfrowych procedur. Ponadto firma planuje nawiązać współpracę z HaptX, twórcami rękawic haptycznych, aby zwiększyć realizm wirtualnych symulacji.
Jeśli dzięki temu grantowi projekt doczeka się realizacji, aspirujący lekarze będą w stanie nie tylko przenieść się na cyfrowe pole walki, aby przejść trening w terenie. Za pośrednictwem rękawic HaptX wejdą także w interakcję z wirtualnymi obiektami – dotkną ciała pacjenta i poczują w dłoniach osprzęt medyczny.
Projekt jest obecnie w fazie pilotażowej i musi przejść przez proces szczegółowych testów, zanim zostanie dopuszczony do powszechnego użytku na poczet armii. Jeśli wojsko doceni potencjał technologii haptycznej od HaptX, ta będzie miała szansę dogłębniej wpłynąć na konsumencki rynek wirtualnej rzeczywistości. A co za tym idzie – zauważalnie poprawić immersyjność gier i doświadczeń VR.
Źródło: RoadtoVR
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat