

Phil Spencer opublikował na firmowym blogu Microsoftu odezwę do społeczeństwa, odpowiedź na wyzwania, jakie stawia przed nami pandemia koronawirusa. Szef Xboxa wierzy w zbawienną rolę gier komputerowych, które odpowiednio wykorzystane mogą ułatwić nam funkcjonowanie w dobie kryzysu. Aby odciążyć rodziny spędzające długie godziny w izolacji, firma postanowiła dodać nową sekcję do Minecraft Marketplace, w której pojawiły się darmowe dodatki edukacyjne.
Dzięki nim rodzice otrzymają do ręki narzędzie pozwalające skupić uwagę dzieci pozostających w kwarantannie na rzeczach pożytecznych. Nowe dodatki umożliwią m.in. odbycie wirtualnego spaceru po Międzynarodowej Stacji Kosmicznej czy słynnych miejscach dystryktu Waszyngton, nauczą podstaw programowania robotów, przekażą wiedzę o budowie trójwymiarowych fraktali i zaprezentują, jak wygląda praca biologa morskiego.
Wspominałem już, że wierzę w unikalną moc gier do zbliżania ludzi, zabawiania, inspirowania i ułatwiania nawiązywania kontaktów. I w tych wyjątkowych okolicznościach moja wiara w to wszystko pogłębiła się. Wiele osób przyłącza się do gry, aby utrzymać kontakt ze swoimi znajomymi podczas separacji ze społeczeństwem. A my dostrzegamy bezprecedensowe zapotrzebowani na gry ze strony naszych klientów.
Materiały edukacyjne dostępne będą za darmo do 30 czerwca 2020 roku. Spencer przypomniał przy okazji o szeregu rozwiązań, które usprawnią kontrolowanie poczynań dzieci w internecie. W ramach narzędzi kontroli rodzicielskiej firma pozwala śledzić czas spędzany przed ekranem, odfiltrowywać niepożądane treści czy kontrolować wydatki najmłodszych w cyfrowym świecie.
Microsoft będzie także na bieżąco monitorować przepustowość łącz, aby zoptymalizować pracę serwerów do bieżącego obciążenia infrastruktury sieciowej. Oznacza to, że posiadacze konsol Xbox mogą odczuć czasowe spowolnienie w pobieraniu nowych gier w godzinach największego ruchu w internecie. Podobne zmiany w świadczeniu usług dla graczy wdrożył główny konkurent Microsoftu z branży gamingowej, firma Sony.
Źródło: Microsoft

