

Netflix zrewolucjonizował rynek telewizyjny zrywając z linearną metodą dystrybucji treści, a Netflix Direct ma zrewolucjonizować branżę VoD poprzez promocję autorskiego kanału linearnego. Amerykańska platforma filmowa obrała kurs wytyczony przez HBO i również stworzy autorski kanał telewizyjny. Ten będzie jednak dostępny wyłącznie w odsłonie internetowej.
Kiedy włodarze HBO postanowili zaistnieć na rynku VoD, zaprojektowali platformę hybrydową, w której klienci znajdą zarówno treści dostępne na żądanie, jak i kanały telewizyjne nadawane na żywo. Teraz podobną komplementarną ofertę wprowadzi francuski oddział Netflixa w ramach usługi Netflix Direct. Z jedną małą różnicą – HBO przeniosło do sieci już istniejące kanały telewizyjne, a Netflix zaprojektuje swój kanał od podstaw, wyłącznie na potrzeby subskrybentów usługi.
Oto jak przedstawiciele korporacji wytłumaczyli potrzebę wdrożenia usługi dziennikarzom Variety:
Netflix Direct ma przypominać klasyczny kanał linearnej telewizji nadający treści ciągiem, bez możliwości ingerowania w kolejność ich wyświetlania. Ramówka będzie ściśle powiązana z główną usługą korporacji, wszystkie filmy i seriale dystrybuowane na łamach Direct mają pochodzić z biblioteki platformy. Dzięki temu jeśli ktoś przez przypadek trafi na interesującą pozycję, będzie mógł obejrzeć ją w ramach oferty na żądanie.
Pierwsi klienci z Francji otrzymali dostęp do nowej usługi 5 listopada, a w najbliższych tygodniach kanał będzie udostępniany kolejnym użytkownikom. Jeśli pomysł spotka się z ciepłym przyjęciem ze strony klientów, być może Direct trafi także na inne rynki.
Źródło: The Verge

