

Netflix chwyta się najróżniejszych metod zwiększenia liczby subskrybentów. Domniemany plan mobilny, o którym usłyszeliśmy kilka miesięcy temu, miałby być odpowiedzią na oczekiwania użytkowników z krajów rozwijających się. Zgodnie z założeniami firmy klient płaciłby za dostęp do serwisu wyłącznie 4$, ale w zamian mógłby z niego korzystać wyłącznie na urządzeniach przenośnych.
Taką nową metodę subskrypcji Netflix wprowadził w ramach testów i skierował ją do ograniczonego grona odbiorców w wybranych krajach. Testy najwyraźniej przebiegły pomyślnie, gdyż na spotkaniu z inwestorami przedstawiciele korporacji ogłosili, że plan mobilny zostanie wprowadzony na szerszą skalę.
W pierwszej kolejności skorzystają z niego użytkownicy z Indii. Jednak na rychłą premierę tej opcji w Polsce raczej nie mamy co liczyć. Netflix chce ją udostępnić przede wszystkim klientom w krajach najmniej zamożnych, w których użytkownicy są nie są skłonni płacić wysokich kwot za dostęp do usług subskrypcyjnych. Jeśli jednak taka forma dystrybucji treści spotka się z ciepłym przyjęciem, być może plany mobilne trafią do standardowego portfolio Netflixa.
Źródło: Ubergizmo / Zdjęcie: Netflix


