Netflix tylko w USA może stracić 4 mln klientów. Poznajcie nowe prognozy
Według najnowszych wyliczeń analityków branży, tylko w przyszłym roku Netflix może stracić aż 4 mln swoich amerykańskich użytkowników.
Według najnowszych wyliczeń analityków branży, tylko w przyszłym roku Netflix może stracić aż 4 mln swoich amerykańskich użytkowników.
Od dłuższego czasu trwają dyskusje nad tym, jak wejście nowych serwisów na rynek platform streamingowych wpłynie na kondycję witryny Netflix. W tej sprawie pojawiają się przeróżne, czasami wzajemnie wykluczające się doniesienia; nie zmienia to jednak faktu, że Disney+, HBO Max czy Apple TV+ przez niektórych komentatorów już teraz nazywane są "zabójcami Netfliksa". Warto odnotować, że według danych z września najpopularniejsza z platform streamingowych miała 160 mln użytkowników na całym świecie, z czego aż 60 mln mieszka na terytorium Stanów Zjednoczonych. Zgodnie z najnowszymi analizami, tylko w przyszłym roku w USA Netflix może stracić 4 mln subskrybentów.
Prognozy te przedstawiła Laura Martin z firmy Needham & Company. Wskazuje ona, że największym problemem Netfliksa jest brak możliwości konkurowania z cenami, które swoim klientom oferują choćby Disney+ i Apple TV+. W USA decydujący się na korzystanie z podstawowej oferty pierwszej z platform zapłacą 6,99 USD miesięcznie, natomiast w przypadku drugiej jest to zaledwie 4,99 USD/miesiąc. W Stanach Zjednoczonych oferta Netfliksa zaczyna się od poziomu 8,99 USD na miesiąc, przy czym wielu użytkowników płaci 15,99 USD miesięcznie za najbardziej rozbudowany plan.
Martin sugeruje, że Netflix może walczyć o użytkowników skuteczniej, jeśli zdecyduje się na wprowadzenie podstawowej oferty na poziomie 5-7 USD na miesiąc, jednocześnie dbając o to, by witryna w dalszym ciągu była wolna od jakichkolwiek reklam. Taka strategia miałaby pomóc w budowaniu wizerunku bardziej przyjaznego użytkownikom.
Przypomnijmy, że według wyników niedawnej ankiety, którą przeprowadzono w Wielkiej Brytanii, tylko na Wyspach Netflix mógłby stracić aż 57% subskrybentów, jeśli władze platformy faktycznie zdecydują się na wprowadzenie reklam.
Źródło: Bloomberg / zdjęcie główne: Netflix/Screen Rant
naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1954, kończy 71 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1985, kończy 40 lat
ur. 1966, kończy 59 lat
ur. 1972, kończy 53 lat