Netflix tylko w USA może stracić 4 mln klientów. Poznajcie nowe prognozy

Według najnowszych wyliczeń analityków branży, tylko w przyszłym roku Netflix może stracić aż 4 mln swoich amerykańskich użytkowników.

Według najnowszych wyliczeń analityków branży, tylko w przyszłym roku Netflix może stracić aż 4 mln swoich amerykańskich użytkowników.

Piotr Piskozub
Piotr Piskozub

Od dłuższego czasu trwają dyskusje nad tym, jak wejście nowych serwisów na rynek platform streamingowych wpłynie na kondycję witryny Netflix. W tej sprawie pojawiają się przeróżne, czasami wzajemnie wykluczające się doniesienia; nie zmienia to jednak faktu, że Disney+, HBO Max czy Apple TV+ przez niektórych komentatorów już teraz nazywane są "zabójcami Netfliksa". Warto odnotować, że według danych z września najpopularniejsza z platform streamingowych miała 160 mln użytkowników na całym świecie, z czego aż 60 mln mieszka na terytorium Stanów Zjednoczonych. Zgodnie z najnowszymi analizami, tylko w przyszłym roku w USA Netflix może stracić 4 mln subskrybentów.

Prognozy te przedstawiła Laura Martin z firmy Needham & Company. Wskazuje ona, że największym problemem Netfliksa jest brak możliwości konkurowania z cenami, które swoim klientom oferują choćby Disney+ i Apple TV+. W USA decydujący się na korzystanie z podstawowej oferty pierwszej z platform zapłacą 6,99 USD miesięcznie, natomiast w przypadku drugiej jest to zaledwie 4,99 USD/miesiąc. W Stanach Zjednoczonych oferta Netfliksa zaczyna się od poziomu 8,99 USD na miesiąc, przy czym wielu użytkowników płaci 15,99 USD miesięcznie za najbardziej rozbudowany plan. 

Martin sugeruje, że Netflix może walczyć o użytkowników skuteczniej, jeśli zdecyduje się na wprowadzenie podstawowej oferty na poziomie 5-7 USD na miesiąc, jednocześnie dbając o to, by witryna w dalszym ciągu była wolna od jakichkolwiek reklam. Taka strategia miałaby pomóc w budowaniu wizerunku bardziej przyjaznego użytkownikom.

Przypomnijmy, że według wyników niedawnej ankiety, którą przeprowadzono w Wielkiej Brytanii, tylko na Wyspach Netflix mógłby stracić aż 57% subskrybentów, jeśli władze platformy faktycznie zdecydują się na wprowadzenie reklam.

Źródło: Bloomberg / zdjęcie główne: Netflix/Screen Rant

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV