Netflix dostępny dla przeszło 300 milionów użytkowników płatnej telewizji

W tym roku Netflix zauważalnie powiększył bazę potencjalnych klientów. Według brytyjskiej agencji badawczej Ampere Analysis aplikacja korporacji dostępna jest w 300 milionach gospodarstw domowych z płatną telewizją.

W tym roku Netflix zauważalnie powiększył bazę potencjalnych klientów. Według brytyjskiej agencji badawczej Ampere Analysis aplikacja korporacji dostępna jest w 300 milionach gospodarstw domowych z płatną telewizją.

Emil Borzechowski
Emil Borzechowski
Tagi:  netflix 

Netflix nie jest platformą, która ogranicza się do urządzeń jednego typu. Z serwisu można korzystać na telefonach, tabletach, komputerach czy telewizorach, ale to te ostatnie pozwalają w pełni cieszyć się filmami w najwyższej jakości. Firma Ampere Analysis postanowiła zbadać potencjał rozwojowy platformy i policzyć, jak wielu użytkowników płatnej telewizji może uruchomić Netflixa.

Pod koniec ostatniego okresu rozliczeniowego przedstawiciele serwisu ogłosili, że z jego usług korzysta 158 milionów klientów. Tymczasem aż 300 milionów gospodarstw domowych w teorii ma ułatwiony dostęp do platformy i może zasubskrybować ją u swojego operatora. Widać tu spory potencjał wzrostowy. Zwłaszcza że tylko w tym roku liczba gospodarstw domowych przystosowanych do opłacania Netflixa za pośrednictwem płatnych platform telewizyjnych wzrosła o przeszło 50 milionów. Potencjał korporacji coraz częściej doceniają operatorzy telewizyjni, czego najlepszym przykładem jest współpraca ze stacja CANAL+, która pakietuje swój abonament z subskrypcją Netflixa.

Gdyby firmie udało się znacząco rozszerzyć pulę gospodarstw domowych z dostępem do usługi poprzez wspomniane platformy, zwiększyłaby swój potencjał wzrostowy. A ten tkwi m.in. w rynku środkowo- i północnoafrykańskim, gdzie zaledwie jedna czwarta gospodarstw domowych ma dostęp do Netflixa za pośrednictwem systemów płatnej telewizji (w USA odsetek ten wynosi aż 86%). Na jeszcze większe wzrosty może liczyć w Afryce Środkowej i Południowej, Azji Pacyficznej i Środkowej (z wyłączeniem Chin) oraz Europie Wschodniej, gdzie na 400 milionów użytkowników płatnej telewizji tylko 40 milionów ma dostęp do Netflixa.

Źródło: deadline.com / Zdjęcie: Pixabay

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV