Nie podoba ci się gra? Zwróć ją. Microsoft wprowadzi refundację
Dostawcy gier na platformach elektronicznych zaczynają coraz bardziej ułatwiać graczom refundację tytułów, z których ci nie są zadowoleni. Po Steamie przyszła kolej na Microsoft.
Dostawcy gier na platformach elektronicznych zaczynają coraz bardziej ułatwiać graczom refundację tytułów, z których ci nie są zadowoleni. Po Steamie przyszła kolej na Microsoft.
Każdy z nas przynajmniej raz natknął się na kupioną grę, która nie spełniała jego oczekiwań. Niestety, wtedy polityka zwrotów nie istniała w tak szerokiej formie, jak dziś i zostawaliśmy z grą, której nie chcieliśmy. Rozpoczęło się więc gorączkowe poszukiwanie klienta na ten tytuł - co nie zawsze było łatwe. Polityka Steam, w której można dokonać zwrotu na pewnych warunkach, przetarła szlak i teraz dołączyć do niej chce Microsoft.
Czytaj także: The Surge ze wsparciem PlayStation 4 Pro
Gigant z Redmond zapowiedział politykę zwrotów cyfrowych gier na Xbox One i Windows 10. Jedni się cieszą, inni narzekają. Tymi drugimi są twórcy gier. Pierwsi głos w sprawie zabrali developerzy ze studia The Chinese Room, twórcy m.in. Everybody's Gone to the Rapture. Swoje niezadowolenie przekazali na twitterze:
Refundacja na Windows 10 i Xbox One będzie działać podobnie, jak ta na Steam. Oto wytyczne, jakie muszą zostać spełnione, aby gracz mógł zwrócić produkt, który nie spełnia jego oczekiwań i otrzymać zwrot gotówki.
- Refundacja gier i aplikacji będzie możliwa w przeciągu 14 dni od zakupu, jeśli gracz wykorzystywał produkt przez mniej niż 2 godziny.
- DLC, Season Passy i dodatki nie kwalifikują się do zwrotów kosztów.
- Gra musi zostać pobrana i uruchomiona przed zażądaniem samoobsługowego zwrotów kosztów.
- Gracz musi poczekać przynajmniej 1 dzień po wyłączeniu gry lub aplikacji przed zażądaniem samoobsługowego zwrotów kosztów.
- Niektóre aplikacje Windows 10 mogą nie kwalifikować się do samoobsługowego zwrotów kosztów.
- Microsoft zastrzega sobie prawa do blokowania dostępu dla użytkowników, którzy nadużywają refundacji.
Trzeba przyznać, że to odważny krok i ukłon w stronę przede wszystkim graczy. Z drugiej jednak strony obliguje to twórców gier do pieczołowitej pracy nad produkcją, tak aby spełniała ona najwyższe standardy.
Taki ruch w konsekwencji może jednak doprowadzić do tego, że twórcy gier skupią się maksymalnie na 2 początkowych godzinach gry, tak aby robiły one niesamowite wrażenie na grającym. Później już - po upływie czasu gry upoważniającego do ubiegania się o zwrot - poprzeczka jakościowa znacznie opadnie.
Źródło: wccftech.com / fot. Microsoft
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat