Nintendo uważa usługi chmurowe za ważny element rozwoju gamingu

Chociaż serwisy do grania w chmurze funkcjonują obecnie w fazie rozwojowej, Nintendo widzi w nich ogromny potencjał, z którym trzeba się liczyć.

Chociaż serwisy do grania w chmurze funkcjonują obecnie w fazie rozwojowej, Nintendo widzi w nich ogromny potencjał, z którym trzeba się liczyć.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  switch 

Premiera Nintendo Switcha udowodniła, że można stworzyć konsolę, która umożliwi prowadzeni rozgrywki w dowolnym miejscu na świecie. Hybrydowa konstrukcja to największy atut Switcha, jednak sprzęt nie ma aż takiego potencjału jak chmurowe usługi gamingowe, które w tym roku mają zawalczyć o swoją pozycję na rynku. Moc konsoli wciąż uzależniona jest bowiem od podzespołów, które na tle klasycznych konsol wypadają po prostu słabo.

Nic więc dziwnego że podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy padło pytanie o granie w chmurze. Technologia ta mogłaby znacząco zwiększyć funkcjonalność przenośnej konsoli od Nintendo i sprawić, że odpalilibyśmy na niej gry w pecetowej jakości. Do tematu cloud gamingu odniósł się w swoim wystąpieniu szef firmy, Shuntaro Furukawa:

Mimo iż nie oczekujemy, że kiedykolwiek wszystkie gry będą odpalane w chmurze, to zdajemy sobie sprawę z rozwoju technologii. Widzimy przyszłość, w której streaming i chmura danych będą dynamicznie się rozwijać i staną się źródłem gier dla konsumentów. Musimy nadążyć za zmianami tego typu. Jeśli zmiany te doprowadzą do poszerzenia ogólnoświatowej społeczności graczy, to dadzą nam więcej narzędzi, aby za pomocą naszego sprzętu i oprogramowania dotrzeć do ludzi na całym świecie, oferując im unikalną rozrywkę w stylu Nintendo.

Shigeru Miyamoto, dyrektor Nintendo i twórca takich serii jak Mario, Zelda czy Donkey Kong, podziela spojrzenie Furukawy na technologię cloud gamingu. Widzi w niej przede wszystkim narzędzie do rozszerzenia grupy potencjalnych odbiorców. Miyamoto sceptycznie podchodzi jednak do idei wyparcia klasycznych konsol rozwiązaniami chmurowymi. Uważa, że wciąż będą powstawały gry, których największym atutem będzie to, że możemy uruchamiać je w trybie lokalnym a nie za pośrednictwem internetu. 

Nie można zatem wykluczyć, że w bliżej nieokreślonej przyszłości japońska firma zaprezentuje własne podejście do grania w chmurze, choć nie zamierza rezygnować s produkcji fizycznych konsol.

Źródło: The Verge / Zdjęcie: Nintendo

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV