Ponad połowa pracowników branży technologicznej uważa sztuczną inteligencję za przereklamowaną
Niewiele technologii tak szybko stało się globalnym fenomenem, jak generatywna sztuczna inteligencja.
Niewiele technologii tak szybko stało się globalnym fenomenem, jak generatywna sztuczna inteligencja.
Jednak nawet przy miliardach dolarów zainwestowanych w branżę i narzędziach takich jak ChatGPT przyciągających ponad 100 milionów użytkowników tygodniowo, nie cichną pytania, czy szum wokół niej jest uzasadniony. Według ostatniej ankiety ponad połowa osób pracujących w branży technologicznej uważa, że sztuczna inteligencja jest przereklamowana.
Retool, platforma programistyczna dla oprogramowania biznesowego, opublikowała niedawno wyniki ankiety State of AI.
Wzięło w nim udział ponad 1500 osób, wszyscy z branży technologicznej: inżynierowie oprogramowania, liderzy biznesowi, kierownicy, ludzie zajmujący się produktami, projektanci, itp.
Pierwszym i najważniejszym pytaniem zadanym w ankiecie było to, jak sprawiedliwie oceniana jest sztuczna inteligencja. Nieco ponad 23% respondentów uważa, że jest ona oceniana sprawiedliwie, podczas gdy jedna czwarta respondentów była prawdopodobnie zwolennikami tej technologii, twierdząc, że jest ona niedoceniana. Jednak aż 51,6% osób stwierdziło, że jest ona przereklamowana.
Nie może dziwić fakt, że kierownictwo wyższego szczebla, z którego wielu postrzega generatywną sztuczną inteligencję jako sposób na obniżenie kosztów poprzez zastąpienie pracowników, miało najbardziej przychylne poglądy, podczas gdy pracownicy, którzy po jej wdrożeniu w swoich miejscach pracy faktycznie będą musieli z niej korzystać (zakładając, że ich nie zastąpi), w większości uważali, że jest ona przereklamowana.
Część tego sceptycyzmu wynika z odpowiedzi znalezionych w sekcji dotyczącej „problemów związanych z tworzeniem aplikacji AI”. Niecałe 40% respondentów stwierdziło, że dokładność odpowiedzi była największym zmartwieniem, a następnie bezpieczeństwo danych, halucynacje i związane z tym koszty.
Wśród respondentów, którzy uważają, że szum wokół sztucznej inteligencji jest przesadzony, tylko 14,4% stwierdziło, że ich pracodawcy przeinwestowali w tę technologię, co sugeruje, że rozumieją oni znaczenie i potencjał tej technologii w miejscu pracy, nawet jeśli nie postrzegają jej jako zmieniającej świat, a przynajmniej jeszcze nie teraz.
Z kolei 77,1% ankietowanych stwierdziło, że ich firmy podejmują pewne wysiłki w celu wdrożenia sztucznej inteligencji w miejscu pracy. Co więcej, przytłaczająca liczba respondentów spodziewa się, że sztuczna inteligencja w mniejszym lub większym stopniu zmieni ich pracę i branżę w ciągu najbliższych pięciu lat.
Źródło: Opracowanie własne/TechSpot
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1974, kończy 50 lat