Powstał program, który przerobi mapy z Roomby na poziomy do Dooma

Programista Rich Whitehouse postanowił w dość nietypowy sposób uczcić 25. rocznicę wydania Dooma. Stworzył program, który generuje mapy do gry wykorzystując dane przesłane przez roboty Roomba.

Programista Rich Whitehouse postanowił w dość nietypowy sposób uczcić 25. rocznicę wydania Dooma. Stworzył program, który generuje mapy do gry wykorzystując dane przesłane przez roboty Roomba.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  gra 

Rich Whitehouse to weteran branży gamingowej z przeszło 20-letnim doświadczeniem. Swoją przygodę na tym rynku rozpoczął w połowie lat 90. jako niezależny twórca, który dał się poznać m.in. jako twórca pierwszego multiplayerowego bota do Quake'a II. Whitehouse, wychowany na Doom (1993), postanowił uczcić 25-rocznicę wydania tego kultowego tytułu na swój sposób - projektując skrypt dla narzędzia Noesis, który konwertuje dane zebrane przez roboty Roomba na mapy do gry. Tak powstała Doomba, prawdopodobnie najbardziej nietypowa odsłona Dooma.

Pełny opis działania oprogramowania oraz instrukcję przekonwetrowania map z Roomby można znaleźć na stronie Whitehouse'a pod tym linkiem. Co ciekawe, narzędzie działa nie tylko z jednym tytułem. Można wykorzystać je do wygenerowania plansz także do innych gier pracujących na silniku Dooma, m.in. Heretic.

Zdjęcie: richwhitehouse.com

Największą przeszkodą do przerobienia mapy swojego mieszkania na planszę do gry może okazać się konieczność posiadania odpowiedniego odkurzacza. Skrypt pisano z myślą o Roombie 980, ale twórca nie wyklucza, że będzie funkcjonował także w przypadku map wygenerowanych przez odkurzacze z niższych linii.

Źródło: Engadget / Zdjęcie: richwhitehouse.com

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV