materiały promocyjne
                        
                                    Analiza objęła 42 tytuły – w tym 15 remake’ów i 27 remasterów – które trafiły na rynek pomiędzy styczniem 2024 a wrześniem 2025 roku. Według raportu, globalne wydatki na przeciętny remake były średnio 2,2 razy wyższe niż w przypadku remasteru. Łącznie obie kategorie produkcji wygenerowały 1,4 miliarda dolarów przychodów na platformach PC (Steam), PlayStation i Xbox – uwzględniając zarówno sprzedaż pełnych wersji, jak i mikropłatności.
Eksperci Ampere podkreślają, że remake’i potrafią skutecznie odświeżyć klasyczne marki i przyciągnąć nowych odbiorców, ale wiążą się z wyższymi kosztami produkcji, marketingu oraz dłuższym czasem realizacji. Z kolei remastery są projektami bezpieczniejszymi – powstają szybciej i taniej, choć zwykle generują mniejsze zaangażowanie graczy.
Choć to remake’i zwykle przynoszą większe zyski, raport wskazuje również na wyjątki. Jednym z nich jest The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, które osiągnęło imponujący wynik 180 milionów dolarów przychodu i przyciągnęło miliony graczy.
Źródło: videogameschronicle.com, x.com