Samsung QLED 8K o przekątnej 55” już w Polsce

Miesiąc po oficjalnej prezentacji 55-calowego QLED-a 8K polski oddział Samsunga wprowadza go do powszechnej dystrybucji. Wraz z nim zadebiutują także większe modele najnowszej generacji.

Miesiąc po oficjalnej prezentacji 55-calowego QLED-a 8K polski oddział Samsunga wprowadza go do powszechnej dystrybucji. Wraz z nim zadebiutują także większe modele najnowszej generacji.

Emil Borzechowski

Emil Borzechowski

Tagi:  QLED 

Jeszcze rok temu mogło się wydawać, że telewizory 8K, które Samsung wprowadził do sprzedaży, trafią wyłącznie do garstki najbardziej zamożnych klientów. W tym roku firma zaprezentowała światu podczas targów IFA odświeżone modele, które opracowano z myślą o tych, którzy chcieliby przesiąść się na wyższe rozdzielczości, ale nie mają miejsca na duże, wielkoformatowe telewizory. Tak zrodził się 55-calowy QLED 8K, który trafi również do polskich sklepów z elektroniką.

Model ten ma wprowadzić wysoką rozdzielczość do domów, które dotychczas omijały takie urządzenia. Mniejszy odbiornik nie będzie jednak pozbawiony tego co jest cechą charakterystyczną tej serii – procesora Quantum 8K wykorzystującego algorytmy SI do skalowania obrazów. Dzięki niemu nawet programy nadawane w jakości SD będą wyglądały tak, jakby zostały przygotowane w wysokiej rozdzielczości. Szerzej o tym, jak działają algorytmy skalujące, pisałem przy okazji prezentacji nowych QLED-ów na targach IFA.

Pierwotnie Samsung zakładał, że w telewizory 8K będą inwestować wyłącznie klienci zainteresowani odbiornikami 65-calowymi i większymi, ale w ciągu pierwszego roku egzystencji tych urządzeń na rynku okazało się, że jest zapotrzebowanie także na mniejsze formaty. Ten 55-calowiec ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów.

Jak przystało na urządzenia z linii QLED, matryca wykorzystuje powłokę z kropek kwantowych, która ma perfekcyjnie odwzorowywać kolory i sprawić, że obraz będzie wyglądał dokładnie tak, jak życzył sobie tego reżyser. Zainstalowano tu także bezpośrednie strefowe podświetlenie ekranu, które ma zapewnić lepszy kontrast oraz większą głębię czerni.

Według najnowszych badań, na które powołuje się Samsung, w tym roku telewizory 8K trafią do ok. 215 tysięcy odbiorców. Do 2022 roku ich liczba ma wzrosnąć o 2,8 miliona. Zobaczymy, czy w tym gronie znajdzie się miejsce dla mniejszego, 55-calowego odbiornika.

Źródło: Materiały prasowe

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV