Technologia Google odczyta nasze emocji na potrzeby rzeczywistości wirtualnej
Amerykańska korporacja znalazła ciekawy sposób na wzbogacenie branży wirtualnej rzeczywistości. Google chce sprawdzać, jak reagujemy na to, co widzimy na ekranie.
Amerykańska korporacja znalazła ciekawy sposób na wzbogacenie branży wirtualnej rzeczywistości. Google chce sprawdzać, jak reagujemy na to, co widzimy na ekranie.
Inżynierowie Google postanowili stworzyć narzędzie, które pozwoli nam głębiej zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości. Firma chce wykorzystać systemy śledzenia oczu do rozpoznania emocji, jakie nami targają, aby przenieść je do świata VR. Korporacja otrzymała patent na projekt "Klasyfikowania ekspresji twarzy przy pomocy kamer śledzących położenie oczu".
Już sama nazwa patentu zdradza, z czym mamy do czynienia, ale warto przyjrzeć się temu mechanizmowi nieco głębiej. W zgłoszeniu opisano oprogramowanie stworzone z myślą o użytkownikach gogli VR wyposażonych w system śledzenia gałek ocznych. Co prawda najpopularniejsze gogle nie oferują na razie tej technologii, ale na rynku pojawiło się już kilka przystawek, które pozwalają śledzić, jak układają się nasze oczy podczas gry.
Algorytm opracowany przez Google analizowałby w czasie rzeczywistym to, jak układają się nasze mięśnie twarzy i na tej podstawie oceniał nasz nastrój. Następnie zebrane dane byłyby przesyłane do aplikacji, która odwzorowywałaby emocje za pośrednictwem wirtualnego awatara. W patencie opisano także możliwość personalizowania awatarów poprzez nadawanie im indywidualnych wzorów ekspresji.
Google liczy na to, że oprogramowanie sprawdzi się w futurystycznych komunikatorach oraz serwisach społecznościowych wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną. Jeśli firmie udałoby się wypromować ten system, bylibyśmy bardzo blisko stworzenia wirtualnej rzeczywistości, jaką zarysował np. William Gibson w książce Idoru. Pomysł Google pozwoliłby stworzyć wierne, wirtualne awatary użytkowników.
A jeśli ktoś stroni od mediów społecznościowych, mógłby wykorzystać ten patent na innym polu. Gdyby gry w locie rozpoznawały nasze emocje, mogłyby dopasowywać tempo rozgrywki do naszego nastroju, odpowiednio podkręcając albo spowalniając akcję.
Źródło: uploadvr.com / Zdjęcie: pdfaiw.uspto.gov
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1977, kończy 47 lat
ur. 1966, kończy 58 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1992, kończy 32 lat