The Last of Us - sprzedaż gry poszła w górę. To efekt popularności serialu HBO
To ewidentny dowód na to, że jedno medium wpływa bezpośrednio na sprzedaż drugiego. Sprzedaż pudełkowych wersji gry The Last of Us mocno poszybowała.
To ewidentny dowód na to, że jedno medium wpływa bezpośrednio na sprzedaż drugiego. Sprzedaż pudełkowych wersji gry The Last of Us mocno poszybowała.
Nie tylko HBO cieszy się z sukcesu serialowego The Last of Us. Również Sony ma powody do zadowolenia. Słupki oglądalności i wysoka popularność produkcji HBO sprawiły, że widzowie masowo zapragnęli przeżyć przygodę Joela oraz Ellie, ale w wydaniu gry wideo. Wprawdzie dysponujemy jedynie danymi z rynku brytyjskiego i to wyłącznie z segmentu pudełkowych wydań, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że podobnie jest na innych rynkach.
Dane, jakie podaje GamesIndustry.biz, wskazują, że sprzedaż The Last of Us Part I, a więc przygotowanej z myślą o konsoli PS5 odświeżonej pierwszej części przygód pary bohaterów poszybowały o 238 procent względem poprzedniego tygodnia. Jeszcze lepiej na tym polu radzi sobie remaster, który został wydany na konsoli PS4. Tutaj sprzedaż w porównaniu z poprzednim tygodniem wystrzeliła aż o 322 procent!
Powyższe przykłady pokazują, że oba medium potrafią na siebie wpływać. Dobra gra nie potrzebuje serialu, by się obronić, ale często popularna produkcja w kinie czy telewizji bezpośrednio przekłada się na sprzedaż gry. Tak było w przypadku gry Wiedźmin 3 i serialu Netfliksa, tak jest również w przypadku dzieła studia Naughty Dog.
Zobacz także:
Źródło: GamesIndustry.biz
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat