 
 
                                    The Long Dark to niezależna produkcja od Hinterland Studio, w której gracze walczą o przetrwanie w skutej lodem Kanadzie. O grze zrobiło się wyjątkowo głośno w ostatnich dniach, bo zniknęła ona z biblioteki produkcji dostępnych w ramach usługi GeForce Now, która umożliwia granie w chmurze. Raphael van Lierop, reżyser, producent i scenarzysta gry tłumaczy teraz swoją decyzję.
Autor informuje na Twitterze, że zniknięcie gry z GeForce Now to decyzja deweloperów. Ci zdecydowali się na taki krok, bo Nvidia umieściła ich produkcję w swojej usłudze bez poproszenia ich o zgodę. Raphael van Lierop dodaje też, że to twórcy powinni decydować o tym, gdzie pojawią się ich dzieła.
Nvidia przeprosiła za całą sytuację i po fakcie zapytała deweloperów o zgodę. Ci odmówili, zostawiając jednak furtkę na ewentualny powrót w przyszłości.
Warto jednak zaznaczyć, że GeForce Now nie działa na takiej zasadzie, jak Xbox Game Pass czy PlayStation Now. Osoby korzystające z tej usługi mają dostęp jedynie do posiadanych przez siebie gier na innych platformach. Gracze musieli więc kupić The Long Dark na Steam, by móc zagrać w ten tytuł w chmurze.
The Long Dark nie jest jedyną grą, która w ostatnim czasie zniknęła z GeForce Now. Usługa straciła też m.in. produkcje od Bethesdy oraz Blizzard Entertainment.
Źródło: twitter.com / fot. Hinterland Studio
 
 
    
 
 
                         
         
                                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    
                     
                    
                     
                    
                     
                    
                     
                    
                     
             
             
             
            