Unreal Engine 5 trafił do wczesnego dostępu. Pokazuje, jak będą wyglądać gry w przyszłości
Zespół Epic Games ogłosił początek testów beta nowej wersji silnika graficznego Unreal Engine. Przy tej okazji zaprezentowano nowy materiał filmowy ilustrujący potencjał odświeżonego narzędzia.
Zespół Epic Games ogłosił początek testów beta nowej wersji silnika graficznego Unreal Engine. Przy tej okazji zaprezentowano nowy materiał filmowy ilustrujący potencjał odświeżonego narzędzia.
Wraz z debiutem Unreal Engine 5 piąta generacja konsol wkroczy w nową erę rozwoju. Usprawniony silnik graficzny od Epic Games pozwoli tworzyć bardziej złożone, realistyczne światy, z obsługą których poradzą sobie nie tylko ultrawydajne pecety, lecz także konsole od Sony oraz Microsoftu.
Jedną z najważniejszych technologii wchodzących w skład tego narzędzia będą tzw. nanity, czyli systemu wirtualizacji mikropoligonów do odtwarzania trójwymiarowych cyfrowych obiektów. To dzięki temu rozwiązaniu deweloperzy stworzą struktury geometryczne o bardzo skomplikowanych i nieregularnych kształtach, nie obciążając przy tym nadmiernie podzespołów urządzenia.
Drugim istotnym narzędziem wdrożonym w Unreal Engine 5 jest system wygładzania krawędzi zwany Temporal Super Resolution przystosowany do współpracy z nowym systemem cyfrowej geometrii. Według zapewnień programistów oprogramowanie będzie w stanie wygładzać obraz w natywnym 4K zużywając tyle samo zasobów sprzętowych, co współczesne algorytmy wygładzania krawędzi pracujące z obrazem 1080p. Oprócz tego twórcy otrzymają do dyspozycji Lumen, narzędzie do generowania realistycznie wyglądających efektów świetlnych w czasie rzeczywistym. To wszystko pozwoli wynieść gry komputerowe na wyżyny fotorealizmu. Potencjał Unreal Engine 5 możemy zobaczyć na poniższym nagraniu:
Gary Freeman, deweloper z Ionized Games, postanowił na własnej skórze sprawdzić, co potrafi nowy silnik. W tym celu wykonał 122 zdjęć swojego śpiącego psa, a następnie wykorzystać technologię fotogrametrii, aby przenieść zwierzę do trójwymiarowej przestrzeni i wyrenderować model składający się z 10 milionów poligonów w rozdzielczości 4K.
Na tym jednak nie zakończył się eksperyment. W następnym kroku Freeman stworzył sieć nanitową składającą się z 1000 instancji modelu psa, tworząc tym samym scenę z 10 miliardów poligonów. Unreal Engine 5 poradził sobie z jej obsługą przy odświeżaniu na poziomie 60 klatek na sekundę:
Testy przeprowadzono na pececie wyposażonym w Ryzena 7 5800X, kartę graficzną EVGA RTX 3070 XC oraz 32 GB pamięci RAM. Freeman planuje odtworzyć eksperyment na komputerze ze znacznie słabszą kartą GTX 750. I liczy na to, że nawet tak przestarzała konstrukcja bez problemu poradzi sobie obsługą nowego narzędzia.
Źródło: TechSpot
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1971, kończy 53 lat
ur. 1964, kończy 60 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1974, kończy 50 lat