

Tuż przed godziną 11 do administratorów serwisu Downdetector zaczęły spływać pierwsze raporty o problemach z łączem internetowym od Vectry. W ciągu pierwszej godziny awarii platforma zanotowała ok. 2500 zgłoszeń, a godzinę później ich liczba przekroczyła 10 tysięcy. Od internetu odcięci są użytkownicy z kilku dużych miast w tym m.in. Warszawy, Gdańska, Krakowa, Wrocławia czy Łodzi, ale problemy występują także w mniejszych miejscowościach.
Przez pierwsze kilkadziesiąt minut awarii panel klienta działa z dużymi opóźnieniami, a teraz w miejscu okna logowania pojawia się komunikat o pracach konserwacyjnych w Strefie Klienta. Operator nie wystosował oficjalnego komunikatu tłumaczącego przyczyny awarii. Przedstawiciele Vectry ograniczyli się jedynie do lakonicznego komentarza pod facebookowym wpisem promującym film Obcy pasażer:
Firma nie sprecyzowała, kiedy uda się naprawić usterkę, która doprowadziła do awarii na masową skalę.


