Choć recenzenci przyjęli film Venom niezwykle chłodno, w box office produkcja radzi sobie znakomicie - w trakcie weekendu otwarcia w USA zarobiła 80 mln dolarów, a w skali globalnej jest to już ponad 205 mln dolarów. Portal Hollywood Reporter przekonuje, że za sukcesem finansowym obrazu może kryć się efekt filmu Black Panther; chodzi tu mianowicie o wielką różnorodność etniczną widzów, którzy wybrali się na seans.
Z badania przeprowadzonego przez firmy comScore i Screen Engine's PostTrak wynika, że wśród odbiorców, którzy udali się na produkcję w czasie weekendu otwarcia, tylko 38% widzów to przedstawiciele rasy białej, natomiast 26% to Latynosi, 18% - Afroamerykanie, 11% - ludność pochodzenia azjatyckiego, 6% - Indianie i członkowie innych mniejszości etnicznych. Co więcej, 66% nabywców biletów to mężczyźni, natomiast 45% ogólnej liczby widzów miało poniżej 25 lat.
Dla porównania: w trakcie weekendu otwarcia filmu Ant-Man and the Wasp przedstawiciele rasy białej stanowili aż 53% ogólnej liczby widzów, natomiast w przypadku produkcji Jurassic World: Fallen Kingdom było to 48%.
Do sprawy odniósł się już odpowiedzialny za kampanię marketingową produkcji o symbioncie Adrian Smith:
Zobacz także:
Venom wszedł do kin w miniony piątek.
Źródło: Hollywood Reporter / zdjęcie główne: Sony Pictures