W dobie pandemii drastycznie wzrasta liczba subskrybentów usług VoD
Serwisy Disney+ oraz HBO Now cieszą się zauważalnie większą popularnością w czasach epidemii. Liczba subskrypcji oraz oglądalność rosną lawinowo.
Serwisy Disney+ oraz HBO Now cieszą się zauważalnie większą popularnością w czasach epidemii. Liczba subskrypcji oraz oglądalność rosną lawinowo.
Koronawirus uziemił miliony osób w domach, co przyczyniło się do skokowego wzrostu zainteresowania ofertą platform VoD. Świadczy o tym m.in. najnowszy raport opublikowany przez redakcję Forbes, z którego można wyczytać, że na przestrzeni tygodnia liczba nowych subskrybentów Disney+ uległa potrojeniu. W badaniu wzięto pod uwagę liczbę nowych klientów pozyskanych w dniach 7-9 oraz 14-16 marca. Jednym z powodów tak dużego zainteresowania platformą mogło być udostępnienie 15 marca animacji Kraina lodu 2.
Równie duże wzrosty zaobserwowali włodarze WarnerMedia - w ostatnim czasie wszystkie usługi HBO zyskały na popularności. 14 marca zanotowano najwyższe zainteresowanie HBO Now od lata 2019 roku, a liczba godzin spędzanych przez użytkowników w tej usłudze wzrosła aż o 40% w porównaniu do średniej z czterech ostatnich tygodni. Ponadto oglądalność pełnego portfolio usług filmowych WarnerMedia, zarówno tych linearnych, jak i nielinearnych, wzrosła o 20%.
Serwis Deadline przekazał także szereg szczegółowych danych dotyczących oglądalności poszczególnych tytułów HBO. Na przestrzeni miesiąca liczba osób sięgających po Westworld oraz Euforia podwoiła się, a zainteresowanie seriale Wielkie kłamstewka, Czarnobyl, Gra o tron oraz Mroczne materie skoczyło o ponad 50%. Platforma zanotowała także 65-procentowy wzrost w grupie binge-watcherów, czyli użytkowników, którzy każdego dnia oglądają co najmniej 3 odcinki seriali od HBO. Z kolei dokument Ebola: The Doctor’s Story okazał się najchętniej oglądaną produkcją. Przez ostatni tydzień sięgnęło po nią siedmiokrotnie więcej widzów niż w ciągu kilku ostatnich tygodni.
Ale nie wszystkie platformy mogą liczyć na tak spektakularne skoki zainteresowania ze strony klientów. Jak zauważyli redaktorzy Screen Rant, serwis Apple w dobie epidemii poradził sobie najgorzej spośród dużych graczy na rynku VoD, notując wzrost oglądalności rzędu 10%. Emocje studzą także analitycy z firmy Antenna, zauważając, że spora część spośród nowych użytkowników mogła skorzystać z darmowego okresu próbnego. Dlatego realny wzrost zainteresowania platformami VoD będziemy mogli w pełni ocenić dopiero za kilka tygodni.
Zobacz także:
Źródło: Screen Rant, Deadline
naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 2025, kończy 0 lat
ur. 1977, kończy 48 lat
ur. 1950, kończy 75 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1928, kończy 97 lat