W dobie pandemii drastycznie wzrasta liczba subskrybentów usług VoD
Serwisy Disney+ oraz HBO Now cieszą się zauważalnie większą popularnością w czasach epidemii. Liczba subskrypcji oraz oglądalność rosną lawinowo.
Serwisy Disney+ oraz HBO Now cieszą się zauważalnie większą popularnością w czasach epidemii. Liczba subskrypcji oraz oglądalność rosną lawinowo.

Koronawirus uziemił miliony osób w domach, co przyczyniło się do skokowego wzrostu zainteresowania ofertą platform VoD. Świadczy o tym m.in. najnowszy raport opublikowany przez redakcję Forbes, z którego można wyczytać, że na przestrzeni tygodnia liczba nowych subskrybentów Disney+ uległa potrojeniu. W badaniu wzięto pod uwagę liczbę nowych klientów pozyskanych w dniach 7-9 oraz 14-16 marca. Jednym z powodów tak dużego zainteresowania platformą mogło być udostępnienie 15 marca animacji Kraina lodu 2.
Równie duże wzrosty zaobserwowali włodarze WarnerMedia - w ostatnim czasie wszystkie usługi HBO zyskały na popularności. 14 marca zanotowano najwyższe zainteresowanie HBO Now od lata 2019 roku, a liczba godzin spędzanych przez użytkowników w tej usłudze wzrosła aż o 40% w porównaniu do średniej z czterech ostatnich tygodni. Ponadto oglądalność pełnego portfolio usług filmowych WarnerMedia, zarówno tych linearnych, jak i nielinearnych, wzrosła o 20%.
Serwis Deadline przekazał także szereg szczegółowych danych dotyczących oglądalności poszczególnych tytułów HBO. Na przestrzeni miesiąca liczba osób sięgających po Westworld oraz Euforia podwoiła się, a zainteresowanie seriale Wielkie kłamstewka, Czarnobyl, Gra o tron oraz Mroczne materie skoczyło o ponad 50%. Platforma zanotowała także 65-procentowy wzrost w grupie binge-watcherów, czyli użytkowników, którzy każdego dnia oglądają co najmniej 3 odcinki seriali od HBO. Z kolei dokument Ebola: The Doctor’s Story okazał się najchętniej oglądaną produkcją. Przez ostatni tydzień sięgnęło po nią siedmiokrotnie więcej widzów niż w ciągu kilku ostatnich tygodni.
Ale nie wszystkie platformy mogą liczyć na tak spektakularne skoki zainteresowania ze strony klientów. Jak zauważyli redaktorzy Screen Rant, serwis Apple w dobie epidemii poradził sobie najgorzej spośród dużych graczy na rynku VoD, notując wzrost oglądalności rzędu 10%. Emocje studzą także analitycy z firmy Antenna, zauważając, że spora część spośród nowych użytkowników mogła skorzystać z darmowego okresu próbnego. Dlatego realny wzrost zainteresowania platformami VoD będziemy mogli w pełni ocenić dopiero za kilka tygodni.
Zobacz także:
Źródło: Screen Rant, Deadline



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

