Warner Bros. wykorzysta sztuczną inteligencję do oceny filmów

Wytwórnia Warner Bros. postanowiła sięgnąć po technologię SI, aby ocenić, czy warto inwestować w konkretne projekty filmowe.

Wytwórnia Warner Bros. postanowiła sięgnąć po technologię SI, aby ocenić, czy warto inwestować w konkretne projekty filmowe.

Rola sztucznej inteligencji w przemyśle filmowym rośnie z roku na rok. Potencjał tej technologii docenili m.in. przedstawiciele Warner Bros., którzy planują wspomóc się SI w procesie oceniania scenariuszy filmowych. Algorytm opracowany przez inżynierów z Cinelytic ma oszacować potencjalne przychody z planowanego filmu, gaże aktorów oraz wskazać najkorzystniejszą datę premiery.

Oprogramowanie nie będzie jednak wyrocznią, która zdecyduje o tym, jakie dzieła trafią na srebrny ekran. Studio traktuje je jako narzędzie marketingowe ułatwiające planowanie procesu produkcji i to pracownicy Warner Bros. będą podejmowali ostateczne decyzje związane z realizacją poszczególnych filmów. Sztuczna inteligencja ma posłużyć przede wszystkim do wstrzelenia się w rynkowe trendy i zadecydowania o tym, czy daną produkcję traktować jako wakacyjny blockbuster czy np. próbować sprzedać ją na początku roku.

W tym miejscu warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy projekt związany z wykorzystaniem sztucznej inteligencji na etapie planowania premier filmów. W lipcu 2018 roku belgijska firma ScriptBook zaprezentowała algorytm uczenia maszynowego, który poddaje gruntownej analizie scenariusz filmowy i ocenia jego potencjalną rentowność. Oprogramowanie wyszkolono na przykładzie 6500 prawdziwych scenariuszy i wykorzystano do przebadania 62 filmów od Sony Pictures wypuszczonych w latach 2015-2017. Jak się okazało, program wskazał aż 22 spośród 35 produkcji, które okazały się finansową klapą. Korzystanie z podobnego narzędzia zapowiedzieli także przedstawiciele studia 20th Century Fox.

Źródło: Engadget / Zdjęcie: Warner Bros.

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV