YouTube stworzy interaktywne filmy podobne do Bandersnatcha

Pomysł Netflixa na stworzenie filmu, w którym widz decyduje o losach bohaterów, przypadł do gustu szefom YouTube'a. Serwis planuje zrealizować własne interaktywne opowieści.

Pomysł Netflixa na stworzenie filmu, w którym widz decyduje o losach bohaterów, przypadł do gustu szefom YouTube'a. Serwis planuje zrealizować własne interaktywne opowieści.

Już w latach 90. ubiegłego wieku na rynku gamingowym pojawiły się filmy interaktywne. Gracz pełnił w nich niemal wyłącznie rolę obserwatora i tylko od czasu do czasu mógł zadecydować o przebiegu fabuły. Ale dopiero premiera Bandersnatcha odbiła się szerokim echem na całym świecie i sprawiła, że o tym formacie zrobiło się naprawdę głośno. Jak się okazuje, nie tylko Netflix jest zainteresowany realizacją filmów tego typu.

Ben Relles z YouTube'a stanie na czele nowego oddziału korporacji, który będzie produkował interaktywne widowiska. O planach firmy związanych z tym formatem opowiedziała dziennikarzom Bloomberga Susanne Daniels, która odpowiada za produkcję oryginalnych treści YouTube'a:

Mamy w rękach nowe, niesamowite narzędzia, otrzymaliśmy możliwość tworzenia i opowiadania wielowarstwowej, interaktywnej historii. Ben dysponuje intuicją oraz doświadczeniem, które pozwolą mu zrozumieć, jak można ulepszyć treści publikowane na naszej platformie, co czyni go najlepszym kandydatem do prowadzenia tego nowego oddziału.

Warto przypomnieć, ze przygoda Netflixa z treściami interaktywnymi zaczęła się od stworzenia kilku eksperymentalnych filmów dla dzieci. Format okazał się tak wciągający, że zdecydowano się nakręcić pełnometrażowy interaktywny film z serii Czarne lustro. Bandersnatch spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, dlatego nie powinno nas dziwić, że YouTube również chce poeksperymentować z tym formatem.

W końcu szefowie Google nie mają szczęścia do branży SVoD, ich YouTube Premium nie odniósł takiego sukcesu, jak zakładano. Portal nie był w stanie odciągnąć widzów od główny konkurentów pokroju Netflixa czy Amazon Prime Video. Przerzucenie się na produkcję interaktywnych historii może sprawić, że serwis w końcu dostanie wiatru w żagle i będzie w stanie zaoferować klientom innowacyjne, interesujące doświadczenia z pogranicza rynku gier i filmów.

Źródło: Engadget / Zdjęcie: YouTube

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV