Premiery kinowe weekendu: 20-22 maja 2016
Maj powoli dobiega końca, ale przed nami jeszcze wiele ciekawych premier kinowych. W ten weekend na dużym ekranie będziemy mogli obejrzeć następujące filmy: X-Men: Apocalypse, Nice Guys. Równi goście, Zakładnik z Wall Street, Nienasyceni, Ślepowidzenie i Dziewczyna, która została królem.
Maj powoli dobiega końca, ale przed nami jeszcze wiele ciekawych premier kinowych. W ten weekend na dużym ekranie będziemy mogli obejrzeć następujące filmy: X-Men: Apocalypse, Nice Guys. Równi goście, Zakładnik z Wall Street, Nienasyceni, Ślepowidzenie i Dziewczyna, która została królem.
Piąty miesiąc roku bardzo często obfituje w potężne blockbustery, praktycznie w każdy weekend czeka na nas nowa wysokobudżetowa produkcja. W tym tygodniu do kin wejdzie nowy film oparty na komiksach, czyli X-Men: Apocalypse. Ponasto w kinach będzie można obejrzeć: komedię Nice Guys. Równi goście, thriller Zakładnik z Wall Street, thriller i dramat Nienasyceni, norweski dramat Ślepowidzenie oraz film Dziewczyna, która została królem stworzony przy współpracy krajów Finlandii, Francji, Kanady, Niemców i Szwecji.. Na co warto zwrócić uwagę?
X-Men: Apocalypse
Kolejna odsłona opowieści o mutantach. Tym razem młodzi adepci szkoły profesora X będą musieli zmierzyć się z najpotężniejszym mutantem, jaki chodził po tej ziemi – Apocalypse. Krytycy zarzucają filmowi brak polotu w głównym antagoniście. Potwierdziły się wcześniejsze obawy dotyczące właśnie tej postaci i na tle wszystkiego co się działo, on wypada najsłabiej. Chwalono natomiast Evana Petersa za rolę Quicksilvera oraz Sophie Turner za jej debiut w filmach X-Men jako Jean Grey. To, że Peters jest bardzo dobrym aktorem, niektórzy zdążyli się już przekonać, więc jego wyróżnienie nie zaskakuje. Natomiast co do Sophie, zarówno fani, jak i krytycy do końca nie byli pewni wyboru do roli Jean. Okazało się, że aktorka doskonale poradziła sobie w tej roli. Film, według opinii, pozbawiony jest głębi emocjonalnej, jaką miały inne części, co z jednej strony może działać na korzyść, a z drugiej może nie sprzyjać. Dla polskich fanów, miłym akcentem będą sceny rozgrywane w Polsce lat 80. Cały film natomiast oceniany jest dobrze i spełnia wymagania typowego filmu o superbohaterach.
The Nice Guys
Film scenarzysty Zabójczej broni, ma szansę zostać komedią roku. Krytycy zgodnie chwalą nowy film Shane’a Blacka z Ryanem Goslingiem i Russelem Crowe'em w rolach głównych. Komedia kryminalna, której akcja rozgrywa się w Los Angeles lat 70., opowiadająca o dwóch niedojdach, którzy zmuszeni są współpracować, by rozwiązać zagadkę. Chwalony jest Gosling, który niespodziewanie ujawnił swój ogromny talent komediowy. Jednak wszyscy zgodnie uznają, że całe show kradnie 15-letnia Angourie Rice, grająca córkę jednego z bohaterów, która jako głos sumienia i inteligencji, pomaga tym dwóm życiowym pechowcom. Jest to prosta rozrywka, która może mieć szanse na sequel. A duet Crowe-Gosling porównywany jest do kultowego duetu Grover-Gibson.
Money Monster
Film ten jest dowodem na to, że Jodie Foster sprawdza się doskonale nie tylko przed kamerą, ale i po jej drugiej stronie. Nowy film Foster to dobre kino sensacyjne, które dotyka także problemów społecznych. Zakładnik z Wall Street opowiada o zdesperowanym Kyle’u (Jack O’Connell), który tracąc wszystkie oszczędności, bierze za zakładnika popularnego showmana Lee Gatesa (George Clooney). Film ma doskonale zarysowanych głównych bohaterów. O’Connell, Clooney i Julia Roberts, która gra reżyserkę programu Lee Gatesa, odwalili kawał dobrej roboty i nadali swoim bohaterom ciało i duszę. Ich reakcje, a także ich relacje, chemia między nimi jest autentyczna i przekonująca. Rzecz ma się inaczej w przypadku postaci drugoplanowych, które są nieciekawe. Film oceniany jest bardzo dobrze i nazwany „wciągającym kinem sensacyjnym z inteligentnym przekazem obyczajowym”.
A Bigger Splash
Była gwiazda rock and rolla Marianne (Tilda Swinton), wraz ze swoim partnerem Paulem (Matthias Schoenaerts), przybywa do Włoch na relaks i odpoczynek. Jej spokojne wakacje przerywa moment, w którym były kochanek (Ralph Finnes) razem z córką (Dakota Johnson) pojawiają się w willi kobiety. Aktorzy w tym filmie błyszczą, każdy pokazuje w swoich rolach to, co ma najlepszego do zaoferowania. Wielu krytyków filmowych uważa, że Dakota Johnson dopiero przy tej roli pokazała, że naprawdę ma aktorskie umiejętności. Zachwycają piękne obrazy południowych Włoch, skupianie uwagi na detalach. Wszystko jest tu dopracowane z ogromną dokładnością. Oglądając ten film, mimo widocznej zazwyczaj sielanki, czuje się pewien niepokój. Jednak niektórzy krytycy twierdzą, że w tym dramacie za mało emocjonalności, a w thrillerze za mało napięcia.
Blind
Główna bohaterka Ingrid (Ellen Dorrit) jest niewidomą, zamkniętą w domu w obawie przed zewnętrznym światem. Stara się zapamiętać jak najlepiej obraz tego, co zdążyła poznać, zanim stracił wzrok. A zamiast patrzeć oczami, zaczyna patrzeć wyobraźnią. W pewnym momencie nie wie już, co tak naprawdę jest prawdziwe, a co istnieje tylko w jej głowie. Film chwalony jest za sposób przedstawiania świata niewidomej kobiety. Robi to wiarygodnie, pokazując również to, co dzieje się w głowie głównej bohaterki. To również ona, Ingrid, jest najjaśniejszym punktem filmu. Bohaterka doskonale napisana i bardzo dobrze poprowadzona przez resztę obrazu. Krytycy zauważają także fakt, że reżyser od początku do samego końca doskonale wie co robi, jak to robi i do czego to ostatecznie prowadzi. Wszystko jest dopracowane do ostatniej sceny.
The Girl King
Film opowiada historię królowej Szwecji Krystyny, która znacznie różniła się od innych kobiet tych czasów (Krystyna została królową w roku 1632, gdy miała 18 lat), nie przykładała wagi do ubioru, a na sam koniec zdecydowała, że nie wyjdzie za mąż, bo ponoć od mężczyzn wolała kobiety. Postać z potencjałem na bardzo dobry obraz. Recenzje jednak sugerują, że ten film nie wyszedł najlepiej. Największym problemem wydaje się być scenariusz, który w oryginale napisany był po francusku, a przetłumaczono go na język angielski. Co więcej, aktorów nieanglojęzycznych zmuszono do grania właśnie w tym języku, co być może znacznie ograniczyło ich zdolności aktorskie. Nie czuli się ani dobrze, ani swobodnie. Film dobrze jednak ukazuje problem królowej, jej walkę pomiędzy obowiązkami władcy, a pragnieniami i popędem seksualnym.
Źródło: zdjęcie główne: 20th Century Fox
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat