Szkolne zakupy Polaków 2023
Przełom sierpnia i września to czas licznych ofert promocyjnych. Aż 71% z nas skorzysta w tym okresie z promocji. Nie tylko na książki i przybory szkolne, ale też elektronikę. Huawei CBG Polska sprawdził, jak wyglądają zakupy Polaków w tym okresie i jakie kwoty na nie przeznaczamy.
Przełom sierpnia i września to czas licznych ofert promocyjnych. Aż 71% z nas skorzysta w tym okresie z promocji. Nie tylko na książki i przybory szkolne, ale też elektronikę. Huawei CBG Polska sprawdził, jak wyglądają zakupy Polaków w tym okresie i jakie kwoty na nie przeznaczamy.
Okazuje się, że z rabatów na koniec wakacji/początek roku szkolnego skorzysta ponad 2/3 z nas, z czego prawie połowa kupujących wyda w tym okresie do 500 zł, a kolejne 24% między 501 zł a 1000 zł. W koszyku zakupowym znajdą się przede wszystkim przybory szkolne, ubrania, książki i sprzęt elektroniczny. Z okazji nadchodzącego roku szkolnego firma Huawei przygotowała szereg atrakcyjnych ofert na swoje urządzenia. Do 17 września na klientów huawei.pl czekają promocje m.in. na: laptopy, tablety czy smartfony. A wszystko to w ramach akcji „Produkty z klasą”.
Respondenci zapytani o to, co ich zdaniem w okresie promocji związanych z powrotami do szkoły można kupić taniej, wybrali przede wszystkim przybory do szkoły (zeszyty, piórnik, plecak itp.) – połowa ankietowanych, oraz ubrania i książki – co trzeci ankietowany. Prawie 30% osób stwierdziło, że okazje na powrót do szkół to czas, by upolować w niższej cenie wycieczkę w biurze podróży. Natomiast 1/4 Polaków wskazała, że to atrakcyjny okres na okazyjny zakup sprzętu elektronicznego (smartfona, laptopa, tabletu, smartwatcha).
Ponad 2/3 Polaków skorzysta z promocji z okazji powrotów do szkoły. Co kupimy i za ile?
Z późnowakacyjnych wyprzedaży skorzysta 71% z nas, przede wszystkim na produkty, które najmocniej kojarzą się z promocjami w tym okresie. Są to przybory szkolne i ubrania (chce je kupić po 22% Polaków), a także książki (15%). Na kolejnych miejscach pojawiają się wycieczki w biurze podróży (9%), sprzęt sportowy (6%), kosmetyki i AGD (po 5%). Na takie produkty prawie połowa kupujących (44%) jest skłonna przeznaczyć kwoty do 500 zł (w tym 1/3 z tych osób do 200 zł). Kolejne 24% może wydać od 501 zł do 1000 zł, a budżet w przedziale 1001-1500 zł ma przygotowane 9%. Kwotą powyżej 1500 zł na wydatki w tym okresie dysponuje 16% łowców okazji.
Okazyjne oferty często skłaniają nas do zakupu na raty czy zapożyczenia się – z takiej opcji skorzysta 21% kupujących, z czego połowa preferuje system ratalny. Jednak przeważająca większość, bo 79%, sfinansuje całość wydatków z własnej kieszeni.
Wyprzedaże elektroniki jedynie pod koniec roku?
Zupełnie osobną kategorią produktów jest sprzęt elektroniczny. Na przełomie sierpnia i września planuje go kupić tylko 9% Polaków, ale to właśnie na elektronikę przeznaczymy zdecydowanie więcej niż na pozostałe produkty. Aż 37% osób spośród chcących skorzystać z promocji na np. smartfon, słuchawki czy smartwatch, wyda powyżej 1500 zł, a kolejne 18% od 1001 do 1500 zł. Również 18% polujących na tańszą elektronikę szuka produktów w przedziale cenowym 501-1000 zł, a 21% chce się zmieścić w kwocie do 500 zł – wynika z badania* Huawei CBG Polska.
Najwyższą rozpoznawalność, jeśli chodzi o promocje na zakup elektroniki, ma Black Friday. Stwierdziła tak blisko połowa Polaków (47%)! Na kolejnym miejscach uplasowały się promocje w podobnym okresie – grudniowe i listopadowe: czas między świętami a Nowym Rokiem (26%), następujący po Czarnym Piątku Cyber Monday (22%) oraz okres przed świętami Bożego Narodzenia (21%). Natomiast 20% z nas czeka na noworoczne wyprzedaże. Dopiero na 6. miejscu pod kątem rozpoznawalności znalazły promocje sierpniowo/wrześniowe związane z powrotem do szkół (13%).
Elektronikę na nowy rok szkolny kupujemy dla… siebie?
W tej kategorii konsumenci będę polować przede wszystkim na smartfony, co wskazało 66% łowców elektronicznych okazji, przy czym dla dziecka nabędzie go tylko 1/4 z nich. Słuchawki są celem 62% kupujących elektronikę (z czego 1/3 chce nabyć dla pociechy), a smartwatch dla 53% (z czego 1/4 szuka dla dziecka). W przypadku zakupu dla dzieci dominują inne produkty elektroniczne, bardziej związane z potrzebami szkolnymi – przede wszystkim laptop (38% spośród chcących go kupić, zrobi to dla pociechy) oraz tablet (42%).
Sprzęt Huawei w niższych cenach
Z okazji nadchodzącego roku szkolnego firma Huawei przygotowała szereg atrakcyjnych ofert na swoje urządzenia. Do 17 września na klientów huawei.pl czekają promocje m.in. na: laptopy, tablety czy smartfony. Natomiast u wybranych partnerów handlowych producenta zniżka na 16-calowy laptop HUAWEI MateBook D16 2022 obowiązuje do 10 września br., a oferta na smartwatche HUAWEI WATCH 4 Pro została przedłużona do 3 września br. Oferty obowiązują do wyczerpania zapasów i mogą się różnić w zależności od kanału sprzedaży. Szczegóły dotyczące promocji, w szczególności najniższej ceny z 30 dni poprzedzających rozpoczęcie promocji, dostępne są u sprzedawców.
* Badanie wykonano w sierpniu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1021 osób.
Źródło: Materiał zrealizowany we współpracy z firmą Huawei
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1987, kończy 37 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1991, kończy 33 lat
ur. 1947, kończy 77 lat
ur. 1955, kończy 69 lat