Tails of Iron 2: Whiskers of Winter - szczury w sosie soulslike powracają. Widzieliśmy grę w akcji
W Tails of Iron 2: Whiskers of Winter powróci nie tylko wymagający system walki i efektowna grafika, ale też Doug Cockle w roli narratora.
W Tails of Iron 2: Whiskers of Winter powróci nie tylko wymagający system walki i efektowna grafika, ale też Doug Cockle w roli narratora.
Pierwsze Tails of Iron było całkiem sympatyczną wariacją na temat gier typu soulslike. Mechanicznie tytuł ten nie był szczególnie rozbudowany, ale dość wysoki poziom trudności i miła dla oka oprawa graficzna w połączeniu z mroczną atmosferą sprawiały, że czas spędzony przy ekranie trudno było uznać za stracony.
Niedawno miałem okazję wziąć udział w prezentacji sequela zatytułowanego Tails of Iron 2: Whiskers of Winter. Jack Bennett, lead designer gry i zarazem współzałożyciel Odd Bug Studio, pokazał mi fragment rozgrywki. Nie będę trzymać Was dłużej w niepewności. Mam dobrą wiadomość dla osób, którym podobała się pierwsza część! Sequel zapowiada się na bardzo podobną produkcję, choć rozwiniętą o kilka ciekawych nowości.
W Tails of Iron 2 wcielamy się w Arlo, Namiestnika Pustkowia. Akcja rozgrywa się na dalekiej północy, w miejscu równie imponującym, jak i niebezpiecznym. Na drodze bohatera stanie wielu przeciwników: poczynając od bestii o ostrych szponach, poprzez uzbrojonych bandytów, a na żądnych krwi potworach kończąc. Na szczęście protagonista nie będzie bezbronny, bo do jego dyspozycji oddane zostaną różne typy broni, które będzie można rozwijać i wzmacniać w toku zabawy, wykorzystując w tym celu pozyskane materiały. Rozbudowywać będziemy mogli też miasto, stawiając i ulepszając różnego rodzaju placówki, takie jak siedziba kucharza czy kowala.
Podstawy systemu walki pozostały niezmienione. Główny bohater ma trzy główne opcje reagowania na zadawane przez wrogów ciosy: unik, blok i parowanie. To, jaki ruch należy wykonać, zależy od koloru, którym oznaczony jest atak. Jeśli zaś chodzi o sposoby, w jakie Arlo może "odwdzięczać" się przeciwnikom, to te zależą od wyekwipowanej broni. Każdy jej typ oferuje nieco inne możliwości. Przykład: włócznia ma większy zasięg, a topór pozwala na wykonanie potężnego ciosu z doskoku. Spory powiew świeżości wprowadzają efekty żywiołów, których nałożenie kończy się zamrożeniem lub podpaleniem. Warto przy tym pamiętać, że skorzystać z nich może nie tylko kontrolowany przez nas bohater, ale też wrogowie, co pokrzyżuje nam szyki.
Choć w dalszym ciągu mamy do czynienia z produkcją nastawioną na walkę, a nie platformówką czy metrodvanią (upewniłem się, że nie doszło do takiej zmiany, bo mapa na to wskazywała, ale to tylko pozory), to deweloperzy zdecydowali się na wprowadzenie dodatkowego ruchu związanego z eksploracją. Główny bohater korzysta z linki z hakiem, która pozwala mu na dosięgnięcie krawędzi znajdujących się poza zasięgiem jego krótkich łapek. Niestety, przydatny gadżet nie posłuży nam do walki, a szkoda, bo możliwość przyciągania się do wrogów czy też wytrącania ich z równowagi mogłaby otworzyć nowe możliwości taktyczne.
Fani "jedynki" z pewnością będą zadowoleni z faktu, że Odd Bug Studio nie zdecydowało się na żadne diametralne zmiany w zakresie oprawy audiowizualnej. To nadal ten sam charakterystyczny styl graficzny, choć odniosłem wrażenie, że jest jeszcze mroczniej niż w poprzedniczce – nie wykluczam jednak, że to po prostu kwestia doboru takiej, a nie innej początkowej lokacji. Bardzo ucieszył mnie też powrót Doug'a Cockle'a (graczom najprawdopodobniej znanego przede wszystkim jako angielski głos Geralta z Rivii w Wiedźminie 3) do roli narratora. Jego komentarze brzmią bardzo klimatycznie – to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu!
Po zobaczeniu około 30 minut z Tails of Iron 2 i zadaniu kilku pytań jednemu z twórców mam jeden wniosek. Lubiliście pierwszą część? W takim razie dwójka powinna przypaść Wam do gustu. Jeśli jednak nie polubiliście się z poprzedniczką, to i sequel Was do siebie nie przekona.
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat