Najnowsza recenzja redakcji
Dobrze, że Maisie Richardson-Sellers szybko zrezygnowała z patrzenia spode łba na początku odcinka. Moment, w którym jej Eva zbliżała się do małej Hope, nie był w ogóle przerażający, tylko śmieszny. Grymas na ustach, patrzenie bykiem – może ta groteska przeszłaby w serialu dla dzieci, ale nie w produkcji dla starszych widzów. Na szczęście Maisie szybko rezygnuje z takiego wizerunku i z każdą minutą możemy bardziej wierzyć w jej atrakcyjną, niebezpieczną wiedźmę. Szkoda tylko, że aktorka nie potrafiła wejść w tę rolę od razu, tylko widz był raczony tym procesem. Z drugiej strony – gdy to się w końcu stało, naprawdę nie można mieć do niej zarzutów.
Za to bardzo dobra była w tym odcinku gra Yusufa Gatewooda, który chyba o wiele lepiej czuje się w roli czarownika Vincenta niż 1000-letniego wampira. Tak jak jego Finn był zwyczajnie nijaki i irytujący, Vincent zyskuje sporo, zwłaszcza po scenach wykiwania Evy. Nie było żadnym zaskoczeniem, gdy po scenie rozmowy dwójki kochanków czarownik zdecydował się pomóc byłej ukochanej. Jednak gdy zadzwonił do Marcela, widzowie chyba byli równie zaskoczeni co nasze wampiry. Ten podwójny twist był genialnym pomysłem; wielkie brawa dla duetu scenarzystów.
Zanim przejdę do narzekania – to co uwielbiam w „The Originals”, to rozwijanie mitologii i rozmowy polityczne. Szkoda, że przez wielu serial o Pierwotnych zawsze będzie mieć łatkę pochodzącego od „tego serialu o nastolatce i zakochanych w niej wampirach”, bo jest to jeden z lepszych tworów The CW. Rytuał dziewięciu był ciekawy, choć miał pewne dziury – np. do kiedy te dzieci miały „najczystszą magię”? Wydaję mi się, że Davina jest w takim wieku, że nie powinna już być brana za dziecko, już nie mówiąc, że jej magia najczystsza i nieskalana raczej nie jest. Bardzo pozytywnie można ocenić dyskusję między Elijahem, Hayley i Josephine La Rue. Przyjemnie było posłuchać dwójki świetnych mówców, jakimi są wampir i czarownica, a także ciekawie skontrastowano to z zupełnie nieznającą się na tym Hayley. Dobre to było zwłaszcza dlatego, że często w serialach można zauważyć pewną rzecz: scenarzyści mają jakąś wizję i zmuszają postać, by się do tej wizji dopasowała. Tutaj tego nie było, a w każde szczere zdanie Hayley można wierzyć - i tu jest wielki plus. Z drugiej strony, skoro bohaterka nie jest w tym dobra, to czy trzeba było ją w te rozmowy pchać?
[video-browser playlist="681433" suggest=""]
Warto jeszcze zwrócić uwagę na w końcu nieirytującą matkę wszystkich Mikaelsonów. Nie dość, że Sonja Sohn nie drażniła widza swoją grą Esther tak jak kiedyś, to jeszcze można było zrozumieć samą bohaterkę. Choć według mnie dobrze, że Freya się jej pozbyła. Zobaczenie upadku Esther było potrzebne, a jej koniec został dokonany przez dziecko, które najwięcej przez nią ucierpiało. Choć wiadomo, że Esther pewnie jeszcze nieraz do nas wróci, dobrze, że na razie jest to „zakończenie” jej historii.
Niestety, nie wszystko było tak dobre. Wielkim problemem scenarzystów „The Originals” są wątki miłosne. O ile postacie epizodyczne mają akurat tę część dobrze poprowadzoną, jak Genevieve z zeszłego sezonu i teraz Eva oraz Vincent (choć pytanie, czy akurat u nich było to potrzebne), to scenarzyści mają wielkie problemy z głównymi postaciami. Nie dość, że trójkąt Camille-Marcel-Rebekah jest zwyczajnie źle prowadzony, a raczej zamiatany szybko pod dywan, jakby scenarzyści bali się rozwiązać jakkolwiek sprawy między nimi, to jeszcze cały czas mamy do czynienia z bolesnym (nie)związkiem Hayley i Elijaha. Te postacie, które chyba mają działać na takiej samej zasadzie jak główni bohaterowie „Bones” czy „Castle”, są bardzo nużące w swoich zawirowaniach miłosnych i niestety najciekawsze są, gdy interesują się kimś innym lub w ogóle nie są zainteresowane amorami. Irytujące było również zachowanie Hayley przed rozmową z Josephine. Postać grana przez Phoebe Tonkin nie jest już nastolatką, przeżyła więcej niż większość ludzi kiedykolwiek. W dodatku jest matką – te wszystkie czynniki powinny jednak doprowadzić do jakiejś dojrzałości tej bohaterki. Zwłaszcza że Hayley ma dziecko z innym mężczyzną, a ślub wzięła jeszcze z kimś innym i nie bacząc na powody tej decyzji, czy naprawdę ma prawo do oceniania Elijaha i dąsania się z powodu jego małego romansu z Gią? Zwłaszcza że po rozmowie młodej hybrydy i wampirzycy bardziej punktuje Gia.
Mieszane uczucia można mieć wciąż względem Frei. Z jednej strony wydaje się dosyć ciekawą bohaterką, silną i mogącą wiele uczynić – złego lub dobrego. Z drugiej może być tak, że scenarzyści pójdą w kierunku zrobienia z niej psychopatki patologicznie pragnącej rodziny i pod koniec sezonu czeka nas „wzruszająca” scena pt. „Ja tylko chciałam mieć rodzinę” oraz śmierć Frei Mikaelson z rąk Klausa otoczonego rodziną, która znowu będzie po jego stronie. Miejmy jednak nadzieję, że scenarzyści mają pomysł na podwójny twist jak z Vincentem, który nie będzie szedł ani w stronę psychopatki, ani podwójnej agentki do Dahli. Narducci pokazał, że stać go na więcej.
Czytaj również: Elena Gilbert – oto, jak powinna odejść z serialu. 10 scenariuszy
Ten odcinek "The Originals" był bardzo dobry. Riley Voelkel błyszczała jako Freya, gniewna i coraz bardziej szalona. Richardson-Sellers i Gatewood świetnie sprawowali się jako para byłych kochanków, a końcowe sceny pokazują, że na rodzinę Mikaelsonów nie czeka spokojny czas. Szkoda tylko, że przy tym wszystkim blaknie nam główna postać tego serialu, Klaus, który dużo mówi, a mało robi.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Always and Forever (3 października 2013)
- House of the Rising Son (8 października 2013)
- Tangled Up in Blue (15 października 2013)
- Girl in New Orleans (22 października 2013)
- Sinners and Saints (29 października 2013)
- Fruit of the Poisoned Tree (5 listopada 2013)
- Bloodletting (12 listopada 2013)
- The River in Reverse (26 listopada 2013)
- Reigning Pain in New Orleans (3 grudnia 2013)
- The Casket Girls (14 stycznia 2014)
- Après Moi, Le Déluge (21 stycznia 2014)
- Dance Back from the Grave (28 stycznia 2014)
- Crescent City (4 lutego 2014)
- Long Way Back from Hell (25 lutego 2014)
- Le Grand Guignol (4 marca 2014)
- Farewell to Storyville (11 marca 2014)
- Moon Over Bourbon Street (18 marca 2014)
- The Big Uneasy (15 kwietnia 2014)
- An Unblinking Death (22 kwietnia 2014)
- A Closer Walk with Thee (29 kwietnia 2014)
- The Battle of New Orleans (6 maja 2014)
- From a Cradle to a Grave (13 maja 2014)
Sezon 2
- Rebirth (6 października 2014)
- Alive and Kicking (13 października 2014)
- Every Mother’s Son (20 października 2014)
- Live and Let Die (27 października 2014)
- Red Door (3 listopada 2014)
- Wheel Inside the Wheel (10 listopada 2014)
- Chasing the Devil’s Tail (17 listopada 2014)
- The Brothers That Care Forgot (24 listopada 2014)
- The Map of Moments (8 grudnia 2014)
- Gonna Set Your Flag on Fire (19 stycznia 2015)
- Brotherhood of the Damned (26 stycznia 2015)
- Sanctuary (2 lutego 2015)
- The Devil is Damned (9 lutego 2015)
- I Love You, Goodbye (16 lutego 2015)
- They All Asked for You (9 marca 2015)
- Save My Soul (16 marca 2015)
- Exquisite Corpse (6 kwietnia 2015)
- Night Has a Thousand Eyes (13 kwietnia 2015)
- When the Levee Breaks (20 kwietnia 2015)
- City Beneath the Sea (27 kwietnia 2015)
- Fire with Fire (4 maja 2015)
- Ashes to Ashes (11 maja 2015)
Sezon 3
- For the Next Millennium (8 października 2015)
- You Hung the Moon (15 października 2015)
- I’ll See You in Hell or New Orleans (22 października 2015)
- A Walk on the Wild Side (29 października 2015)
- The Axeman’s Letter (5 listopada 2015)
- Beautiful Mistake (12 listopada 2015)
- Out of the Easy (19 listopada 2015)
- The Other Girl in New Orleans (3 grudnia 2015)
- Savior (10 grudnia 2015)
- A Ghost Along the Mississippi (29 stycznia 2016)
- Wild at Heart (5 lutego 2016)
- Dead Angels (12 lutego 2016)
- Heart-Shaped Box (19 lutego 2016)
- A Streetcar Named Desire (26 lutego 2016)
- An Old Friend Calls (4 marca 2016)
- Alone with Everybody (1 kwietnia 2016)
- Behind the Black Horizon (8 kwietnia 2016)
- The Devil Comes Here and Sighs (15 kwietnia 2016)
- No More Heartbreaks (29 kwietnia 2016)
- Where Nothing Stays Buried (6 maja 2016)
- Give ‚em Hell, Kid (13 maja 2016)
- The Bloody Crown (20 maja 2016)
Sezon 4
- Gather Up the Killers (17 marca 2017)
- No Quarter (24 marca 2017)
- Haunter of Ruins (31 marca 2017)
- Keepers of the House (7 kwietnia 2017)
- I Hear You Knocking (14 kwietnia 2017)
- Bag of Cobras (28 kwietnia 2017)
- High Water and a Devil’s Daughter (5 maja 2017)
- Voodoo in My Blood (12 maja 2017)
- Queen Death (19 maja 2017)
- Phantomesque (2 czerwca 2017)
- A Spirit Here That Won’t Be Broken (9 czerwca 2017)
- Voodoo Child (16 czerwca 2017)
- The Feast of All Sinners (23 czerwca 2017)
Sezon 5
- Where You Left Your Heart (18 kwietnia 2018)
- One Wrong Turn on Bourbon (25 kwietnia 2018)
- Ne Me Quitte Pas (2 maja 2018)
- Between the Devil and the Deep Blue Sea (9 maja 2018)
- Don’t It Just Break Your Heart (16 maja 2018)
- What, Will, I, Have, Left (30 maja 2018)
- God’s Gonna Trouble the Water (6 czerwca 2018)
- The Kindness of Strangers (13 czerwca 2018)
- We Have Not Long to Love (20 czerwca 2018)
- There in the Disappearing Light (11 lipca 2018)
- Til the Day I Die (18 lipca 2018)
- The Tale of Two Wolves (25 lipca 2018)
- When the Saints Go Marching In (1 sierpnia 2018)
Co o tym sądzisz?