Najnowsza recenzja redakcji
The Originals w 4. odcinku nieźle rozwija cały konflikt, który na tę chwilę stoi praktycznie w martwym punkcie. Pionki zostały rozstawione, każdy zna swojego wroga, ale wszyscy czekają na to, kto zrobi kolejny ruch. Motyw z przekroczeniem pewnej granicy w werbunku kolejnych wilkołaków jest banalny, ale pasuje idealnie jako pretekst do ruszenia fabuły do przodu. Po raz pierwszy od dawna pokazano w The Originals, że pomimo tych wszystkich rasowych zażyłości jest tutaj nadzieja na pokój, współpracę i wzajemne zrozumienie. Tak jakby ten odcinek miał pokazać widzom, że walka ma sens - i robi to naprawdę dobrze.
Wykonanie planu uratowania grupy dzieciaków jest poprawne i zrealizowane bez szczególnych zaskoczeń. Dostajemy niezły wątek, który rozwija historię w ciekawym kierunku w związku z Elijahem. Fakt, że w końcowych minutach 4. odcinka pojmała go matka i brat, jest zaskoczeniem, bo wszystko wskazywało na kolejną krwawą jatkę, z której bohater wyjdzie cało - a tu zaserwowano nam zwrot akcji. Kontynuacja tego wątku w 5. odcinku w końcu odkrywa przed widzem cały plan Esther, który jest... dziwny. Podoba mi się w The Originals nadanie priorytetu wątkom rodzinnym przy jednoczesnym zminimalizowaniu wątków miłosnych, ale wszystko ma swoje granice - wydaje się, że została ona przekroczona w związku z tym wielkim planem pani zła. Nie przekonuje to ani przez chwilę i tworzy komiczne wrażenie. Natomiast sama realizacja pomysłu w 5. odcinku jest jak najbardziej dobra, bo dostajemy coś, co w końcu rozwija postać Elijaha. On przy Klausie przez całe The Originals i większość Pamiętników wampirów był pogrążony w stagnacji. Nie jest to oczywiście nic szczególnie złego, bo postać fajna, ale tutaj trzeba czasem coś namieszać, by wprowadzić urozmaicenie. I te psychiczne tortury z odblokowywaniem wspomnień są naprawdę pomysłowe. Nawet Nina Dobrev jako Tatia nie zdołała tego popsuć. Choć same powody działania Esther wydają mi się nieprzemyślane przez scenarzystów, to wykonanie zdecydowanie może się podobać.
[video-browser playlist="632941" suggest=""]
I tak najjaśniejszym punktem obu odcinków jest starcie z Michaelem (Sebastian Roche). Aktor pokazuje, jak wielką zaletą jest tego serialu - charyzmatyczny, kradnie prawie każdą scenę, chce się go oglądać, a jego postać szaleńca po prostu przyćmiewa każdego, kto pojawia się z nim na ekranie. Czy to w zwykłej interakcji z Daviną i jej szkoleniem, czy w ekspresywnym wyrzuceniu z siebie nienawiści do Klausa przez Cami. To wszystko robi bardzo dobre wrażenie, bo czuć, że w odróżnieniu od marnowania tego bohatera w Pamiętnikach wampirów teraz twórcy wykorzystują jego potencjał. Oba starcia Michaela z Klausem (Joseph Morgan) zdecydowanie na plus - są emocjonujące, ciekawe i efektowne - zwłaszcza to drugie, w którym z jednej strony obserwujemy, jak Klaus stał się silniejszy od czasu ich poprzedniego spotkania, z drugiej widzimy, że to i tak za mało. Chociaż można było przypuszczać, że Klaus to przeżyje, miło, że wprowadzono trochę niepokoju i napięcia.
Twórcy The Originals mają naprawdę fajne pomysły, potrafią się bawić konceptem i budzić emocje prostymi, acz skutecznymi metodami. Kiedy widzę relację Klausa z Cami, nie mogę wyjść z podziwu, że to prawie ta sama ekipa, która tworzy komiczne Pamiętniki wampirów. Tutaj w takiej zwykłej, prawdopodobnie kiedyś romantycznej relacji jest więcej subtelności, pomysłu i uczucia niż kiedykolwiek w pierwowzorze. Jednocześnie też zdarzają się wpadki i nieporozumienia. Takim od początku był Josh - wampir homoseksualista, który jest jednym wielkim nudnym stereotypem geja-najlepszego przyjaciela Daviny. Po co widzowi wprowadzanie jego romansu z wilkołakiem homoseksualistą? Ta postać stoi sobie z boku, a najlepiej, gdy jej nie ma wcale, bo jest straszliwie irytująca. Jakiekolwiek rozwijanie najgorszego elementu tego serialu może odbić się negatywnie na jakości.
Czytaj również: "Dziewczyny", "Spojrzenia" i "Togetherness" - daty premier
The Originals naprawdę może się podobać w 2. sezonie. Kolejne 2 dobre odcinki dostarczają emocji, wrażeń i świetnej rozrywki.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Always and Forever (3 października 2013)
- House of the Rising Son (8 października 2013)
- Tangled Up in Blue (15 października 2013)
- Girl in New Orleans (22 października 2013)
- Sinners and Saints (29 października 2013)
- Fruit of the Poisoned Tree (5 listopada 2013)
- Bloodletting (12 listopada 2013)
- The River in Reverse (26 listopada 2013)
- Reigning Pain in New Orleans (3 grudnia 2013)
- The Casket Girls (14 stycznia 2014)
- Après Moi, Le Déluge (21 stycznia 2014)
- Dance Back from the Grave (28 stycznia 2014)
- Crescent City (4 lutego 2014)
- Long Way Back from Hell (25 lutego 2014)
- Le Grand Guignol (4 marca 2014)
- Farewell to Storyville (11 marca 2014)
- Moon Over Bourbon Street (18 marca 2014)
- The Big Uneasy (15 kwietnia 2014)
- An Unblinking Death (22 kwietnia 2014)
- A Closer Walk with Thee (29 kwietnia 2014)
- The Battle of New Orleans (6 maja 2014)
- From a Cradle to a Grave (13 maja 2014)
Sezon 2
- Rebirth (6 października 2014)
- Alive and Kicking (13 października 2014)
- Every Mother’s Son (20 października 2014)
- Live and Let Die (27 października 2014)
- Red Door (3 listopada 2014)
- Wheel Inside the Wheel (10 listopada 2014)
- Chasing the Devil’s Tail (17 listopada 2014)
- The Brothers That Care Forgot (24 listopada 2014)
- The Map of Moments (8 grudnia 2014)
- Gonna Set Your Flag on Fire (19 stycznia 2015)
- Brotherhood of the Damned (26 stycznia 2015)
- Sanctuary (2 lutego 2015)
- The Devil is Damned (9 lutego 2015)
- I Love You, Goodbye (16 lutego 2015)
- They All Asked for You (9 marca 2015)
- Save My Soul (16 marca 2015)
- Exquisite Corpse (6 kwietnia 2015)
- Night Has a Thousand Eyes (13 kwietnia 2015)
- When the Levee Breaks (20 kwietnia 2015)
- City Beneath the Sea (27 kwietnia 2015)
- Fire with Fire (4 maja 2015)
- Ashes to Ashes (11 maja 2015)
Sezon 3
- For the Next Millennium (8 października 2015)
- You Hung the Moon (15 października 2015)
- I’ll See You in Hell or New Orleans (22 października 2015)
- A Walk on the Wild Side (29 października 2015)
- The Axeman’s Letter (5 listopada 2015)
- Beautiful Mistake (12 listopada 2015)
- Out of the Easy (19 listopada 2015)
- The Other Girl in New Orleans (3 grudnia 2015)
- Savior (10 grudnia 2015)
- A Ghost Along the Mississippi (29 stycznia 2016)
- Wild at Heart (5 lutego 2016)
- Dead Angels (12 lutego 2016)
- Heart-Shaped Box (19 lutego 2016)
- A Streetcar Named Desire (26 lutego 2016)
- An Old Friend Calls (4 marca 2016)
- Alone with Everybody (1 kwietnia 2016)
- Behind the Black Horizon (8 kwietnia 2016)
- The Devil Comes Here and Sighs (15 kwietnia 2016)
- No More Heartbreaks (29 kwietnia 2016)
- Where Nothing Stays Buried (6 maja 2016)
- Give ‚em Hell, Kid (13 maja 2016)
- The Bloody Crown (20 maja 2016)
Sezon 4
- Gather Up the Killers (17 marca 2017)
- No Quarter (24 marca 2017)
- Haunter of Ruins (31 marca 2017)
- Keepers of the House (7 kwietnia 2017)
- I Hear You Knocking (14 kwietnia 2017)
- Bag of Cobras (28 kwietnia 2017)
- High Water and a Devil’s Daughter (5 maja 2017)
- Voodoo in My Blood (12 maja 2017)
- Queen Death (19 maja 2017)
- Phantomesque (2 czerwca 2017)
- A Spirit Here That Won’t Be Broken (9 czerwca 2017)
- Voodoo Child (16 czerwca 2017)
- The Feast of All Sinners (23 czerwca 2017)
Sezon 5
- Where You Left Your Heart (18 kwietnia 2018)
- One Wrong Turn on Bourbon (25 kwietnia 2018)
- Ne Me Quitte Pas (2 maja 2018)
- Between the Devil and the Deep Blue Sea (9 maja 2018)
- Don’t It Just Break Your Heart (16 maja 2018)
- What, Will, I, Have, Left (30 maja 2018)
- God’s Gonna Trouble the Water (6 czerwca 2018)
- The Kindness of Strangers (13 czerwca 2018)
- We Have Not Long to Love (20 czerwca 2018)
- There in the Disappearing Light (11 lipca 2018)
- Til the Day I Die (18 lipca 2018)
- The Tale of Two Wolves (25 lipca 2018)
- When the Saints Go Marching In (1 sierpnia 2018)
Co o tym sądzisz?