Atari wskrzesza klasyczną markę gier wideo – Infogrames
Marka Infogrames ze stylizowanym pancernikiem w logo może budzić nostalgiczne uczucia u wielu doświadczonych graczy.
Marka Infogrames ze stylizowanym pancernikiem w logo może budzić nostalgiczne uczucia u wielu doświadczonych graczy.
W latach 90. XX wieku nazwa ta pojawiła się w wielu popularnych tytułach na prawie każdej platformie, a bodaj najbardziej znaną ich grą jest legendarne Alone in the Dark z 1992 roku. Teraz Infogrames powróci jako nowa marka wydawnicza w spółce giełdowej Atari.
Co ciekawe, nieco ponad dwadzieścia lat temu odbył się proces odwrotny – francuskie Infogrames Entertainment kupiło prawa do amerykańskiej marki Atari i z czasem zmieniło nazwę całej firmy.
Nowe Infogrames będzie publikować i dystrybuować gry, „które wykraczają poza podstawowe portfolio własności intelektualnej związanej z marką Atari”. Strona internetowa informuje nas również, że będzie zarządzać swoim katalogiem „poprzez rozszerzenie dystrybucji cyfrowej i fizycznej”, a także opracowywanie „nowych kolekcji i sequeli”. Zachowanie dla przyszłych pokoleń gier jest również „kluczowym elementem misji” Infogrames.
Infogrames zacznie budować swoje portfolio IP i oprogramowania „głównie poprzez przejęcia”, co jest taktyką, którą francuska firma kierowała się również na przełomie wieków, gdy przejęła m.in. GT Interactive z takimi markami, jak Unreal, Driver czy Oddworld. Celem będzie zabezpieczenie starszych marek, które firma pierwotnie opublikowała w latach 80. i 90. XX wieku.
Mówiąc o przejęciach, ogłoszono również, że Infogrames kupił gry Totally Reliable Delivery Service wraz z powiązanymi „znakami towarowymi i przynależnymi aktywami” od tinyBuild.
Źródło: Opracowanie własne/pushsquare.com
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat