

Przed premierą swojego najnowszego mobilnego systemu operacyjnego, Android 14, Google odświeżyło markę. Nie będzie się już pojawiać jako „android” z małą literą „a”. Nazwa jest teraz prezentowana jako „Android" z „A” pisanym kapitalikiem. Google nadał również maskotce Bugdroid nowy wygląd 3D i wprowadził kilka alternatywnych wersji.
Jason Fournier, dyrektor ds. zarządzania marką konsumencką Android w Google, wyjaśnił, że ta aktualizacja lepiej reprezentuje społeczność ponad 3 miliardów urządzeń z Androidem na całym świecie. Dodanie dużej litery „A” ma na celu zapewnienie „większej widoczności” nazwy Android, gdy pojawia się ona obok logo Google.
Kultowy zielony Bugdroid, ukochana maskotka Androida, przechodzi odświeżającą transformację, przechodząc od reprezentacji 2D do dynamicznego projektu 3D. Co więcej, Google wprowadza nowe warianty, aby zilustrować swoje zaangażowanie w różnorodność. Oprócz klasycznego zielonego Bugdroida, napotkamy też jego tęczową wersję, Bugdroida błyszczącego od brokatu, Bugdroida z opaską na głowie, a nawet Bugdroida w kapeluszu w stylu przypominającym Village People.

Fournier wspomniał, że jeszcze w tym roku możemy spodziewać się pojawienia się tych nowych elementów tożsamości marki, w tym zaktualizowanego logo i Bugdroidów 3D, na urządzeniach z Androidem i różnych innych platformach. Wdrożenie to prawdopodobnie zbiegnie się w czasie z premierą Androida 14 i prezentacją smartfona Pixel 8.
Google początkowo jeszcze w kwietniu wprowadziło publiczną wersję beta Androida 14 na urządzenia Pixel, po wydaniu dwóch wersji Developer Preview w lutym i marcu. Następnie Beta 5.2 została udostępniona pod koniec sierpnia.
Android 14 wprowadzi wiele nowych funkcji. Obejmują one ulepszone opcje dostępności, takie jak błyski powiadomień, optymalizacje baterii, ulepszone funkcje prywatności i dostosowania oraz wiele innych. Słodkie nazwy kodowe, które odeszły wraz z Androidem 9 Pie, już raczej nie wrócą, bo Android stał się teraz poważny i pisany wielką literą.
Źródło: Opracowanie własne/TechSpot

