

Nagrody Eisnera to najważniejsze wyróżnienie dla całej branży komiksowej, nazywane niekiedy "komiksowymi Oscarami". Niestety, tegoroczna, 32. edycja przyznania laurów odbyła się w cieniu zarówno wpływającej na ten segment popkultury pandemii koronawirusa (to dlatego zwycięzców ogłoszono internetowo w trakcie konwentu Comic-Con@Home 2020), jak i rewelacji portalu Hollywood Reporter. Prestiżowy serwis donosił kilka dni temu, że w głosowaniu w sprawie przyznania nagród pojawiły się liczne nieprawidłowości, w tym te dotyczące ujawnienia tożsamości niektórych z głosujących na daną pozycję.
Koniec końców laureatów ogłoszono jednak dziś nad ranem polskiego czasu. Wszyscy fani Marvela i DC musieli tym razem obejść się smakiem; pomimo kilku nominacji dla obu komiksowych gigantów, żadne z tych wydawnictw nie zdobyło samodzielnie choć jednego wyróżnienia. Oto zwycięzcy w najważniejszych kategoriach:
- Najlepsza krótka historia - Hot Comb, Ebony Flowers, (Drawn & Quarterly)
- Najlepszy zeszyt/one-shot - Our Favorite Thing Is My Favorite Thing Is Monsters, Emil Ferris (Fantagraphics)
- Najlepsza seria regularna - Bitter Root, David Walker, Chuck Brown i Sanford Greene (Image)
- Najlepsza seria limitowana - Little Bird, Darcy Van Poelgeest i Ian Bertram (Image)
- Najlepsza nowa seria - Invisible Kingdom, G. Willow Wilson i Christian Ward (Berger Books/Dark Horse)
- Najlepszy komiks dla najmłodszych - Comics: Easy as ABC, Ivan Brunetti (TOON)
- Najlepszy komiks dla dzieci - Guts, Raina Telgemeier (Scholastic Graphix)
- Najlepszy komiks dla nastolatków - Laura Dean Keeps Breaking Up with Me, Mariko Tamaki i Rosemary Valero-O’Connell (First Second/Macmillan)
- Najlepszy komiks humorystyczny - The Way of the Househusband, vol. 1, Kousuke Oono (VIZ Media)
- Najlepsza antologia - Drawing Power: Women’s Stories of Sexual Violence, Harassment, and Survival, redakcja: Diane Noomin (Abrams)
- Najlepszy komiks faktu - They Called Us Enemy, George Takei, Justin Eisinger, Steven Scott i Harmony Becker (Top Shelf)
- Najlepsza nowa powieść graficzna - Are You Listening?, Tillie Walden (First Second/Macmillan)
- Najlepsza powieść graficzna - reprint - LaGuardia, Nnedi Okorafor i Tana Ford (Berger Books/Dark Horse)
- Najlepsza adaptacja z innego medium - Snow, Glass, Apples, Neil Gaiman i Colleen Doran (Dark Horse Books)
- Najlepszy scenarzysta - Mariko Tamaki, Harley Quinn: Breaking Glass (DC); Laura Dean Keeps Breaking Up with Me (First Second/Macmillan); Archie (Archie)
- Najlepszy scenarzysta/artysta - Raina Telgemeier, Guts (Scholastic Graphix)
- Najlepszy artysta/tuszownik lub duet rysownik/tuszownik - Rosemary Valero-O’Connell, Laura Dean Keeps Breaking Up with Me (First Second/Macmillan)
- Najlepszy malarz/artysta cyfrowy - Christian Ward, Invisible Kingdom (Berger Books/Dark Horse)
- Najlepszy rysownik/rysowniczka okładek - Emma Rios, Pretty Deadly (Image)
- Najlepszy kolorysta/kolorystka - Dave Stewart, Black Hammer, B.P.R.D.: The Devil You Know, Hellboy and the BPRD (Dark Horse); Gideon Falls (Image); Silver Surfer Black, Spider-Man (Marvel)
Pełną listę zwycięzców znajdziecie w tym miejscu.
Źródło: Bleeding Cool

