Netflix najpopularniejszym serwisem VoD w Polsce, z serwisu korzysta 12 milionów internautów
Najnowsze wyniki badania popularności serwisów filmowych w Polsce potwierdzają niezachwianą pozycję Netflixa. Serwis zdeklasował zarówno polską, jak i zagraniczną konkurencję.
Najnowsze wyniki badania popularności serwisów filmowych w Polsce potwierdzają niezachwianą pozycję Netflixa. Serwis zdeklasował zarówno polską, jak i zagraniczną konkurencję.

Z raportu Mediapanel o odwiedzalności serwisów VoD wynika, że w październiku 2021 roku Netflix przyciągnął do siebie 12,3 mln odbiorców, co przekłada się na 41,47-procentowy udział usługi na rodzimym rynku platform filmowych. Tak dobrymi wynikami nie może pochwalić się żadna z monitorowanych usług.
Drugi serwis w tym zestawieniu, WP.pl, wypracował udział na poziomie 15,85%, w październiku zanotowano 4,68 mln odbiorców tej usługi. Podium zamyka Player z 13,48-procentowym udziałem oraz niespełna 4 mln użytkowników. Na dalszych miejscach usadowiły się usługi Polsat Box Go (11,29% udziału, 3,34 mln użytkowników), CDA.pl (11,03% udziału, 3,26 mln użytkowników) oraz HBO (10,99% udziału, 3,25 mln użytkowników). Pozostali gracze nie przekroczyli 10-procentowego udziału oraz 3 milionów odbiorców w skali miesiąca.
Październikowe badanie potwierdza dominującą rolę Netflixa w polskim sektorze usług VoD. Nawet gdyby zsumować łączną liczbę odbiorców serwisów filmowych z drugiego, trzeciego i czwartego miejsca, ich udział nadal byłby mniejszy niż amerykańskiego giganta.
Jak zauważyła redakcja WirtualneMedia.pl, na przestrzeni ostatniego miesiąca nie doszło do większych przetasowań w zestawieniu odwiedzalności dziesięciu najpopularniejszych platform VoD oraz OTT. Jedynie usługa od HBO nieznacznie wyprzedziła serwisy Telewizji Polskiej i niemalże doścignęła CDA.pl. Jeśli firmie uda się utrzymać bieżącą dynamikę wzrostową, w kolejnym miesiącu może wbić się na piąte miejsce w badaniu realizowanym przez Mediapanel.
Warto również zwrócić uwagę na rosnące zainteresowanie Amazon Prime Video, który w ciągu miesiąca niemalże podwoił swoje udziały rynkowe. Jest to bez wątpienia efekt wprowadzenia do naszego kraju pełnej oferty Amazon Prime. W jej w ramach w cenie rocznego abonamentu w wysokości 49 zł otrzymujemy zarówno bezpłatne dostawy wybranych towarów do Polski, jak i subskrypcję Prime Video. Duży spadek zaliczył za to Viaplay, który we wrześniu mógł pochwalić się 2,25 mln użytkowników, a w październiku ich liczba spadła aż o 25,9% do ok. 1,66 mln odbiorców.
Badanie Mediapanel nie odzwierciedla jednak faktycznej oglądalności poszczególnych witryn, gdyż część z nich, w tym m.in. Netflix, nie udostępnia szczegółowych danych o lokalnej oglądalności. W związku z tym dane szacowane są na podstawie odwiedzalności. Firma wlicza do grona odbiorców każdego użytkownika, który odwiedza stronę internetową bądź aplikację VoD przynajmniej raz w ciągu monitorowanego miesiąca.
Źródło: WirtualneMedia



naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1993, kończy 32 lat
ur. 1982, kończy 43 lat
ur. 1967, kończy 58 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1971, kończy 54 lat

