W piątek Netflix ogłosił, że film Bird Box jest najchętniej oglądaną oryginalną produkcją platformy z robiącym wrażenie wynikiem 45 037 125 użytkowników w ciągu pierwszego tygodnia. Informację o dokładnej liczbie opublikował sam amerykański gigant, który nie ma w zwyczaju informowania o wynikach oglądalności.
Wyniki są na tyle zaskakujące, że Netflix spotkał się wręcz z krytyką ze strony dziennikarzy. Katie Hasty z Entertainment Weekly zarzuca platformie, że ta nie zdradziła szczegółów, skąd wzięła się ta ogromna liczba. Zadaje pytanie, czy ten ogromny wynik wziął się z przypadkowych kliknięć oraz czy wystarczyła minuta seansu?
Netflix zazwyczaj nie publikuje swoich statystyk, nie wchodzi też w polemikę. Tym razem jednak zdradzono szczegóły rekordowego wyniku. Rzecznik platformy wyjaśnił, że Netflix podlicza oglądalność tylko wtedy, gdy przekroczone zostaje 70% całkowitego czasu produkcji, a także wyjawiono informacje na temat użytkowników, którzy posiadają kilka kont na jednej subskrypcji. Ich oglądalność liczona jest jako jeden subskrybent.
Zgodnie z tymi informacjami, Bird Box może mieć nieco ponad 45 mln rzeczywistych wyświetleń i nawet jeśli nie wszyscy dotrwali do końca, wynik pozostaje niezmieniony: naprawdę wielu subskrybentów postanowiło zobaczyć thriller z Sandrą Bullock w roli głównej. Pamiętajmy jednak, że podliczanie statystyk tej konkretnej produkcji nie jest identyczne w przypadku innych treści Netflixa i nie dotyczy np. seriali.
Nie otwieraj oczu to nowy film platformy Netflix wyreżyserowany przez Susanne Bier. Dostępny jest na platformie Netflix.
Źródło: comicbook.com/zdjęcie glówne: Netflix