NVIDIA odświeży więcej klasyków za pomocą ray tracingu
Quake II nie będzie jedynym kultowym tytułem sprzed lat, który wykorzysta potencjał ray tracingu. Firma NVIDIA planuje wypuścić kolejne klasyki w odświeżonej odsłonie.
Quake II nie będzie jedynym kultowym tytułem sprzed lat, który wykorzysta potencjał ray tracingu. Firma NVIDIA planuje wypuścić kolejne klasyki w odświeżonej odsłonie.
Mimo iż karty NVIDIA z linii RTX projektowano głównie z myślą o udoskonaleniu szaty graficznej nowych gier, obsługa technologii śledzenia promieni trafiła także do mniej wymagających produkcji. Śledzenie promieni pojawi się m.in. w Minecrafta, a już teraz możemy zagrać w odświeżoną odsłonę Quake’a II, w której w pełni wykorzystano potencjał kart RTX.
Redaktorzy serwisu DSOG dotarli do informacji, które pozwalają przypuszczać, że NVIDII przypadło do gustu odświeżanie klasyków i planuje wypuścić na rynek kolejne tytuły sprzed lat wzbogacone o obsługę ray tracingu. I nie są to tylko niepotwierdzone domysły - korporacja oficjalnie poinformowała, że szuka pracowników do Lightspeed Studios, którzy mieliby partycypować w programie tworzenia remasterów wykorzystujących technologię RTX.
Niestety, na razie nie wiadomo, nad jakim tytułem obecnie pracują osoby zatrudnione przy tym projekcie. W ogłoszeniu wspomniano jedynie, że jest to gra, którą znamy i kochamy. Dość lakoniczne określenie, które niczego nie zdradza. Warto jednak pamiętać, że to Lightspeed Studios jest odpowiedzialne za przeniesienie Half-Life’a 2 na konsolę NVIDIA Shield. Nie można zatem wykluczyć, że to ten klasyk jako kolejny znalazł się na tapecie twórców.
Źródło: Engadget / Zdjęcie: NVIDA
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat