NVIDIA we współpracy z Mercedesem stworzy komputer pokładowy przyszłości
NVIDIA postanowiła zaprosić inżynierów z firmy Mercedes-Benz do zrewolucjonizowania świata motoryzacji. Do 2024 roku ma powstać komputer pokładowy nowej generacji, który pozwoli zrobić kolejny krok w stronę autonomizacji transportu.
NVIDIA postanowiła zaprosić inżynierów z firmy Mercedes-Benz do zrewolucjonizowania świata motoryzacji. Do 2024 roku ma powstać komputer pokładowy nowej generacji, który pozwoli zrobić kolejny krok w stronę autonomizacji transportu.
NVIDIA ma bardzo ambitne plany związane z rynkiem motoryzacyjnym. Firma zapowiedziała, że do 2024 roku na rynek trafi najbardziej dopracowana i zaawansowana architektura komputerowa w historii motoryzacji. System stworzony we współpracy z Mercedesem ma umożliwić upowszechnienie systemów autonomicznego kierowania pojazdem poziomu 2 i 3 oraz automatycznego parkowania poziomu 4.
Aby uświadomić sobie, o jakim przełomie wspomina korporacja, watro wspomnieć, co oznaczają poszczególne poziomy autonomii w 5-stopniowej skali:
- 0 – pojazd pozbawiony jakichkolwiek systemów autonomicznych,
- 1 – auto wyposażone w proste systemy wsparcia kierowcy (tempomat, wspomaganie przyspieszania i hamowania, system utrzymywania na pasie ruchu etc), które działają niezależnie od siebie i nie mogą wymieniać między sobą informacji,
- 2 – samochód zdolny do czasowego przejęcia kontroli nad kierownicą, ale niezdolny do samodzielnej jazdy. Kierowca musi cały czas sprawować kontrolę nad pojazdem i trzymać ręce na kierownicy,
- 3 – pierwszy poziom dopuszczający przejęcie kontroli nad pojazdem przez komputer, w określonych warunkach. Systemy autonomiczne nie pełnią funkcji pomocniczej, a są w stanie w czasie rzeczywistym monitorować otoczenie i na podstawie zebranych danych prowadzić samochód bez asysty człowieka. Kierowca nadal musi monitorować sytuację, aby przejąć kontrolę nad kierownicą w sytuacji awaryjnej,
- 4 – samochód w pełni przystosowany do autonomicznej jazdy. Kierowca może, ale nie musi przejąć kontroli nad kierownicą w razie sytuacji awaryjnej. Pojazdy tego typu mogliśmy zobaczyć m.in. w filmie Człowiek demolka. Auto poziomu 4 przystosowano do automatycznego reagowania na sytuacje kryzysowe,
- 5 – najwyższy poziom automatyzacji. Pojazd poziomu 5 jest tak zaawansowany, że nie musi mieć na wyposażeniu przyrządów do manualnego sterowania.
Najpopularniejsze współczesne samochody inteligentne produkowane przez Teslę lawirują pomiędzy 2 a 3 poziomem autonomii. NVIDIA i Mercedes chcą zatem nawiązać bezpośrednią konkurencję z firmą Elona Muska i stworzyć pojazdy, które w większości przypadków będą prowadzić się same.
Z informacji udostępnionych przez korporacje możemy dowiedzieć, się, że system będzie funkcjonował w oparciu o platformę NVIDIA DRIVE i ma umożliwić w pełni autonomiczne dotarcie pod wskazany adres. Jak przystało na gadżety z XXI wieku, pojazdy będą działały w formie usługi. Klient będzie mógł dokupić i zainstalować dodatkowe funkcje oraz skorzystać z serwisów subskrypcyjnych, które wzbogacą auto o nowe funkcje. I tak oto branża motoryzacyjna zmierza w stronę płatnych pakietów DLC. Ale NVIDIA nie jest tu żadnym rewolucjonistą, podobną usługę oferuje dziś – a jakże – Tesla. Firma umożliwia dokupienie aktualizacji wprowadzającej udoskonalonego autopilota Enhanced Autopilot.
Źródło: Engadget
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1989, kończy 35 lat
ur. 1988, kończy 36 lat