fot. THQ Nordic
Decyzja ta oznacza koniec znaczącego rozdziału w rozwoju gier, ponieważ Pieces Interactive od 2007 roku zyskało sobie uznanie jako wszechstronne i innowacyjne studio.
Pieces Interactive, z siedzibą w Szwecji, zdobyło uznanie dzięki zróżnicowanemu portfolio gier na różne platformy, w tym PC, konsole i urządzenia mobilne. Historia studia rozpoczęła się od oryginalnych pomysłów takich jak Puzzlegeddon, Fret Nice, Leviathan Warships, Robo Surf i Kill to Collect. Te tytuły pokazały kreatywność zespołu i zdolność do tworzenia unikalnych i angażujących doświadczeń gamingowych.
Oprócz swoich oryginalnych produkcji, Pieces Interactive zasłynęło również z projektów na zlecenie. Studio wniosło znaczący wkład do popularnej serii Magicka tworząc Magicka 2 oraz kilka DLC do oryginalnej gry.
W 2017 roku Pieces Interactive zostało przejęte przez THQ Nordic, spółkę zależną Embracer Group, po sukcesie związanym z rozbudową Titan Quest integracja ze strukturami Embracer Group miała na celu dalszy rozwój studia i wzmocnienie jego pozycji na rynku. Tak się jednak nie stało.
Ostatnim dużym projektem studia było nowe wydanie Alone in the Dark, które, mimo mieszanych recenzji na starcie, zyskało uznanie po kolejnych aktualizacjach. Pomimo tych osiągnięć, Embracer Group zdecydował się na zamknięcie Pieces Interactive.
Źródło: piecesinteractive.se