
Prezentacja Apple News+ podczas kwietniowej konferencji firmy z Cupertino miała być tylko rozgrzewką przed ujawnieniem potencjału serwisu VoD od Apple. Ten ostatni został jednak potraktowany po macoszemu i dowiedzieliśmy się stosunkowo niewiele na jego temat. Tymczasem Apple News+ okazało się prawdziwym hitem wśród użytkowników iSprzętów. Serwis dający dostęp do setek kolorowych magazynów w ramach miesięcznej subskrypcji zainteresował tysiące klientów.
Według szacunków opublikowanych przez magazyn The New York Times w ciągu pierwszy 48 godzin od odpalenia usługi zapisało się do niej około 200 tysięcy użytkowników. Nie są to oczywiście oficjalne dane, a jedynie szacunki analityków branżowych, jeśli jednak przewidywania te okażą się zbieżna z rzeczywistą liczbą subskrypcji, Apple będzie mieć powód do zadowolenia. Dwieście tysięcy klientów na start to świetny wynik, zwłaszcza że mówimy tu wyłącznie o użytkownikach z rynku amerykańskiego - usługa nie trafiła jeszcze do globalnej dystrybucji.
Zobacz także:
Model zbiorowej subskrypcji może okazać się intratnym modelem dystrybucyjnym dla tych wydawców, którzy przechodzą kryzys na rynku prasy papierowej. O ile oczywiście przychody z abonamentu pozwolą im pokryć koszty opracowania i przygotowania elektronicznych wersji magazynów.
Źródło: Ubergizmo / Zdjęcie: Apple


