Sony eksperymentuje ze sztuczną inteligencją. Interaktywna Aloy porozmawia z graczami
Postać Aloy z serii Horizon może wkrótce stać się czymś więcej niż tylko bohaterką gry.
Postać Aloy z serii Horizon może wkrótce stać się czymś więcej niż tylko bohaterką gry.

Sony nieustannie poszukuje nowych sposobów na zwiększenie immersji w swoich grach. Najnowszy eksperyment firmy został ujawniony przez serwis The Verge. Według anonimowego źródła, Japońska firma ma obecnie pracować nad prototypem postaci napędzanej sztuczną inteligencją, która będzie w stanie rozmawiać z graczem.
W sercu tego projektu znajduje się Aloy, główna bohaterka uniwersum Horizon, stworzona we współpracy z Guerrilla Games. Prototyp umożliwia graczom zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi w czasie rzeczywistym za pomocą wydawanych poleceń głosowych. System ten został już zaprezentowany w formie dema technologicznego, a jego implementacja została również przetestowana w Horizon Forbidden West.
Aby osiągnąć tak wysoki poziom interaktywności, Sony postawiło na połączenie kilku zaawansowanych technologii:
- OpenAI Whisper – system przetwarzający mowę na tekst, co umożliwia prawidłową interpretację poleceń.
- GPT-4 i Llama 3 – te zaawansowane modele językowe są wykorzystywane do prowadzenia rozmowy oraz podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.
- Mockingbird – autorska technologia Sony, która odpowiada za animacje twarzy postaci, ich naturalny wygląd oraz mimikę.
Wewnętrzne wideo, choć obecnie usunięte, pokazywało imponujące możliwości prototypu na platformie PC, a Sony twierdzi, że eksperymenty zostały również przeprowadzone na konsoli PS5. Mimo że projekt nadal znajduje się na etapie prototypu, już teraz pojawiają się spekulacje, że podobne rozwiązania mogą zostać w przyszłości wdrożone dla innych postaci z portfolio Sony.
Wprowadzenie interaktywnej postaci, która odpowiada na głos gracza, otwiera wiele pytań dotyczących przyszłości produkcji gier. Wśród dyskusji pojawiają się m.in. kwestie związane z przyszłością dubbingu – czy taka technologia może wpłynąć na pracę aktorów głosowych? Czy gracze naprawdę chcą rozmawiać z postaciami, które wyglądają realistycznie, ale jednak są efektem zaawansowanych algorytmów? Na razie trudno jednoznacznie ocenić, jaki wpływ ten projekt może mieć na branżę, jednak już teraz budzi on ogromne zainteresowanie, jak i obawy, zarówno wśród twórców, jak i graczy.
Źródło: The Verge



naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 41 lat
ur. 1968, kończy 57 lat
ur. 1956, kończy 69 lat
ur. 1960, kończy 65 lat
ur. 1961, kończy 64 lat

